המוסד קיבל את 'אות מגן הסייבר': "שחקן מרכזי ברמה עולמית"

    קובי פינקלר No Comments on המוסד קיבל את 'אות מגן הסייבר': "שחקן מרכזי ברמה עולמית"

    ראש המוסד יוסי כהן השתתף בכנס הסייבר באוניברסיטה תל אביב והתייחס לאיומים הביטחוניים: "אנו מוקפים בעולם הקיברנטי ולכן אנו נעשים מאוימים ופגיעים יותר. סייבר הפך להיות אחד הכלים למלחמה. חברות וארגונים צריכים לשתף פעולה ביניהן על מנת לוודא שחיי אזרחים ישראליים לא נתונים בסכנה"

    ראש המוסד בכנס צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת שבוע הסייבר הלאומי השנתי של המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א, מערך הסייבר הלאומי במשרד רה"מ ומשרד החוץ, הוענק היום (שלישי) פרס 'אות מגן הסייבר' למוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים על פועלו הרב של המוסד ועבודתו השוטפת בתחום הגנה ואבטחת סייבר בישראל ובמישור הבינלאומי. את האות קיבל ראש המוסד יוסי כהן העומד בראש הארגון.

    ראש המוסד, כהן, התייחס בדבריו לאיומי הסייבר "סייבר הפך להיות אחד הכלים למלחמה. חברות וארגונים צריכים לשתף פעולה ביניהן על מנת לוודא שחיי אזרחים ישראליים לא נתונים בסכנה. הכל נעשה מקושר – הרבה גורמים פיזיקליים שלא היה ביניהם קשר עכשיו מחוברים לאינטרנט.

    האינטרנט של הדברים גרם לכך שהעולם הפיזי מחובר לעולם הסייבר וזה הופך את עולמנו ליותר נוח, אך האינטרנט של הדברים מעצב מחדש את האיומים. אנחנו מוקפים בעולם הקיברנטי וכך אנחנו נעשים יותר מאוימים ופגיעים. איומים אלה נעשים יותר משמעותיים כשהחולשה והפגיעות מתגלים על ידי מיליציות וארגוני טרור, לכן שיתוף הפעולה בין חברות וממשלות חשוב וכל אלה צריכים להתגבר" אמר יוסי כהן.

    .

    וועדת הפרס, בהובלת האלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל ובהשתתפות גילי דרוב-היישטיין, מנכ"לית המרכז למחקר סייבר באונ' ת"א, גיורא ירון, שלמה מרקל וגל שמואלי, פירטה את נימוקי הפרס שניתן למוסד: "מאז הקמתו לפני יותר מ-70 שנה, היה המוסד שותף באיסוף מודיעיני רגיש וייחודי המבוסס על צורכי המדינה, עם מטרה בלתי מעורערת ומחויבות מתמשכת להגנה על ישראל.

    כמנהיגים בתחום וכפורצי דרך, המוסד התפתח לאורך השנים ושמר על יחסים מתמשכים עם שירותי המודיעין של מדינות זרות, תוך שהוא ממצב עצמו כבעל ברית יקר ערך וכשחקן מרכזי ברמה העולמית. עם טכנולוגיות הסייבר המתפתחות והמהוות איום גדול בעולם, אין זה מפתיע שהמוסד ממלא תפקיד מפתח ביכולת לאתגר איומים אלה באמצעות השקעה רבה בטכנולוגיות חדישות ושיתופי פעולה עם קהילת המודיעין הישראלית.

    אסטרטגיה זו של חשיבה קדימה אפשרה למוסד להמשיך ולהדוף מתקפות ולהקטין באופן קיצוני איומים על ביטחון ישראל.

    וועדת 'אות מגן הסייבר' גאה להצטרף לארגונים רבים אחרים בהכרת 'המוסד' כארגון מוביל בתרומתו לישראל, לביטחון ולסייבר. ללא ספק, המוסד הוא בהחלט מועמד ראוי" אומרים חברי הועדה.

    מוסד3



    0 תגובות