זה מה שעשו מאות אברכים בשעת המדגמים

    קלמן טלר No Comments on זה מה שעשו מאות אברכים בשעת המדגמים
    צילום: דוד זר
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הקלפי נעמדו על מקומם, עוד מעט ייסגרו שערי הקלפי והם יתחילו לספור את הקולות וסופסוף יסיימו את עבודתם וישובו לבתיהם לאחר היום הארוך. ואז הם הבחינו בו והביטו בתימהון.

    השעה 21:55, בעוד חמש דקות ייסגרו הקלפיות ויכריזו על תוצאות המדגמים. הוא התיישב בשולחן הצדדי, הוציא חוברת 'משנה ברורה' ולמד דיני מרור לליל הסדר…

    מחוגי השעון התקדמו. 22:00 בדיוק. עיני כולם ננעצו במסכים או קשובים לאזניות, לשמוע ולדעת, מה אומרים המדגמים. הוא המשיך בלימודו עד שהגיע הזמן לעשות את תפקידו, להשקיף ולוודא ששום קול מהיהדות החרדית לא ייעלם ויאבד. הסיפור הנ"ל, אחד מני רבים, התרחש במלוא אמיתותו.

    שבועות וחודשים סוערים עברו על תושבי מדינת ישראל בכלל והיהדות החרדית בפרט. הפחד מהלא נודע, הדאגה מעליית שונאי השם ורודפי הדת החרידה כל לב יהודי. גדולי ומאורי הדור שליט"א יצאו מגדרם להרעיש ארץ ומלואה, להבעיר את ליבות בני ישראל ולזעוק בתפילות לאבינו שבשמים.

    היה זה ביום הבחירות, בניוזלטר היומי של 'דרשו' – 'הפותח בכל יום', אותו מקבלים אלפים לתיבת המייל שלהם, המלא בחומר מעניין ומגוון בכל ענייני היהדות וההלכה, הופיעו השורות דלהלן:

    "רבותי, הנה זה מגיע. ההזדמנות שקיימת רק פעם ב-4 שנים! היום יום הבחירות, יעמלו כולם לקיים מצוות רבותינו, אבל כשהקלפיות נסגרות, וכבר אין מה לעשות, מגיע הרגע הגדול… כשכולם יצמדו לדיווחי המדגמים (שאין שום קשר בינם למציאות…), זה הרגע הגדול שלכם. נצלו זאת. עשינו זאת בבחירות קודמות, והנה זה מגיע שוב…

    "בעשר הדקות שבין השעות 22:05 -21:55 (חמשה-לעשר עד עשר-וחמישה), תיפסו את הגמרא ואטמו אזניכם מלשמוע דברי חול. ברגעים אלו כשכולם עסוקים במדגמים ושטויות, חסרה תורה בעולם והקידוש ד' שלכם יהיה עצום. אל תפספסו רגעים יקרים אלה. הפיצו הלאה את המייל…"

    קריאת קודש זו שהגיעה לאלפים שהעבירו את המסר לחבריהם וידידיהם, ניכרה ובלטה בשטח במלוא עוזה. רבים וטובים התבטאו בהתלהבות: "אחרי השטייגען הגדול, אנחנו כבר ניצחנו!!" כל אחד בסגנונו הגיב בחום ובהתלהבות על הרעיון הנפלא. לכבוד ולהנאת הקוראים החשובים החלטנו לשתף אותם בחלק מהתגובות:

    מספר הרב אהרן ידלר: "התיישבתי עם שני בני הגדולים על מנת ללמוד את ה'עשר דקות', אך הודו להשם, הלימוד היה מענג כל כך, ופשוט לא שמנו לב והמשכנו הרבה יותר זמן…"

    מספר הרב בנימין ב': "נכנסתי לחדר עם גמרא והתחלתי להכין את השיעור הראשון של זמן קיץ בפרק חזקת הבתים. היה כזה לימוד מתוק וטהור, שאני בטוח שהשיעור בישיבה בעז"ה יהיה שיעור מיוחד ביותר, שיעור שהוכן בשעה מיוחדת ובהקרבה מיוחדת!!!

    "והכי חשוב – תובנה אדירה לחיים!! גם הדבר שנראה הר גדול ותלול וקשה לכיבוש, עם קצת כח גבורה ורצון והוא הופך למישור! וזה המקום להודות ל'דרשו' על היוזמה הנהדרת, כהמשך וכתוספת לכל הרמת קרן התורה, שהעלתה ורוממה והגביה אותנו לכמה דקות שלא נגמרות…"

    מספר הרב יהושע י. מבית שמש: "ישבתי כהרגלי בבית המדרש צאנז והתעקשתי לשמור על קביעותי בתורה בלימוד ברציפות למען ולזכות ניצחון החרדים לדבר השם, מיד לאחר מכן נעמדתי למעריב. לא להאמין, בלי נייעס ועדכונים. וההרגשה, באמת תענוג שלא מהעולם הזה".

    לסיום, מרגש היה לשמוע את סיפורו של ר' מנחם: "האמת היא, שהייתי באמצע ההכנות לפסח ביחד עם אח שלי. פתאום קלטנו: איי! הזמן כבר הגיע, אנחנו כבר ב-3 דקות איחור. הפסקנו ועזבנו את העבודה באמצע ולמדנו יחד כרבע שעה כדי להצטרף ולזכות להיות חלק מהקבוצה הגדולה המרבים תורה בעולם".

    לקבלת 'פותח בכל יום' – הניוזלטר היומי של 'דרשו' נא שלחו מייל ל- [email protected]

    אשריכם ישראל!



    0 תגובות