ראה"מ בלוויה של זכריה באומל ז"ל: "אחדות האומה אופפת כאן את קברך"

    שלמה ריזל No Comments on ראה"מ בלוויה של זכריה באומל ז"ל: "אחדות האומה אופפת כאן את קברך"

    בלוויה מרגשת ומצמררת בהר הרצל בירושלים, הובא למנוחת עולמים, הלוחם רב סמל זכריה באומל ז"ל, שנשבה בידי הסורים לפני 37 שנים | נשיא המדינה וראש הממשלה ספדו לו

    קברו הטרי של זכריה באומל ז"ל צילום: פלאש 90
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (חמישי) הובא למנוחת עולמים באיחור של 37 שנים, הלוחם רב-סמל זכריה באומל ז"ל בהר הרצל בירושלים, שהוחזק בידי סוריה עד לאחרונה. במבצע הירואי ומורכב התגלה קברו של זכריה בסוריה והועבר לידי ישראל בסיוע הצבא הרוסי. בלוויה השתתפו נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר הביטחון, שופטים, שרים, הרמטכ"ל, ראשי זרועות מערכת הביטחון, והרב הראשי לצה"ל נאה אייל קרים.

    בלוויה מרגשת ורבת משתתפים הספידו את הלוחם זכריה באומל ז"ל, נשיא המדינה, ראש הממשלה. הרמטכ"ל אביב כוכבי, אחותו של זכריה אסנה הברמן.

    ראש הממשלה הספיד נרגשות את זכריה ז"ל: "ביום הזה אנחנו זוכרים את יונה ז"ל, אנחנו זוכרים את אהבתו לזכריה , זק, ככה היה קורא לו. את הכאב שלו, את הגעגועים, את האמונה שלו, את המסירות הבלתי נלאית שלו עד יומו האחרון – להביא את זכריה הביתה. כמה מצער שאינך פה איתנו יונה כדי לראות את שובו של בנך אהובך".

    "ביממה המטלטלת הזאת חוזרת ונשנית בפי רבים מאזרחי ישראל מילה אחת, צמרמורת", המשיך נתניהו. "גם אני הרגשתי צמרמורת. חיכינו לרגע הזה 37 שנים, ראיתי אנשים מזילים דמעה למרות שהם נולדו שנים רבות אחר היעלמו של זכריה. השבת בנינו לגבולם נוגעת בנימים העמוקים ביותר של זהותנו כיהודים וכישראלים. כל ישראל ערבים זה לזה ומיסודות קיומנו, ערך הרעות הוא משורשי הברית שקושרת אותנו יחד כעם, כצבא וכמדינה".

    "שני חבריו של זכריה שנפלו איתו בסולטון יעקב, צבי פלדמן ויהודה כץ, עדיין לא איתנו. נמשיך להשקיע כל מאמץ להחזירם הביתה, וכך נפעל ביחס לכל נעדרינו ונופלינו ושבוינו האחרים. זוהי מחוייבות שאין לה תפוגה".

    "אחדות האומה אופפת כאן את קברו, ועלינו תמיד לזכור, גם כשיש בתוכנו ויכוחים ומחלוקות שהם חלק טבעי מהחיים במדינה חופשית ודמוקרטית, גם אז הנקודה הפנימית שמאחדת אותנו בטוב וברע, הנקודה הפנימית הזאת חזקה מכל".

    הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ספד לזכריה בכאב ופנה לבני משפחתו של באומל: "אתמול הותרו הייסורים. הכאב ישאר לעולם אך חוסר הידיעה נפסק ותהיה זו הנחמה שזכריה ז"ל שב לארצו ונטמן באדמתה. הוא לידכם ואיתכם. לאורך 37 השנים שחלפו מאז אותו הקרב לא איבדתם את התקווה שישוב. אני מרכין ראש בשם צה"ל כולו ומצדיע לכם על אורך רוח, אצילות ומופת".

    עוד הוסיף כוכבי: "אני מצדיע קודם כל לך זכריה באומל, לוחם אמיץ, איש של אמונה וערכים שנאלץ מתוך מסירות ללכת את הדרך עד לסופה".

    . F190404HP26 .

    קברו הטרי של זכריה באומל ז"ל
    קברו הטרי של זכריה באומל ז"ל

    פלאש 90

    . . . F190404HP35 F190404HP38



    0 תגובות