נדל"ן חרדי – יש דבר כזה?

עפר גדנקן No Comments on נדל"ן חרדי – יש דבר כזה?

ריאיון עם ד"ר חיים זיכרמן – מנהל אקדמי של הקמפוסים החרדים של הקריה האקדמית אונו ממייסדי בית הספר לנדל"ן של הקריה האקדמית אונו

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאור הדיונים המרובים בנושא, נשמח להבין האם לדעתך הממשלה היוצאת עשתה מספיק בנושא הדיור?

באופן כללי, ניתן לומר כי הממשלה האחרונה עשתה הכי הרבה בנושא הדיור ולמרות זאת לא הצליחה. כלומר, לא הביאה לשינוי משמעותי בתחום. אמנם שר האוצר כחלון הוביל את מהפכת מחיר למשתכן אבל זה רחוק עדין מלצמצם פערים. ישנן טענות רבות על כל השינויים שנעשו. ישנם הסוברים כי בעצם במקום להתעסק בהקטנת הביקושים, כמו למשל בהגדלת מסים על בעלי הדירות, היה צריך להתעסק בהגדלת ההיצע ולראות איך מייצרים עוד דירות במקום להגביל את הרכישות.

 

איך לדעתך ניתן לטפל בעניין הדיור החרדי דווקא?

סוגיית הדיור החרדי היא מורכבת ולא פשוטה כלל. בכל שנה ישנם כ-8,500 חתונות במגזר החרדי והצורך בפתרון הוא עצום משום שמרבית האוכלוסייה מתגוררת במרחבים ייעודיים. צריך להבין שנושא הדיור והמקרקעין הוא מורכב מאד משום שהוא  מאד מקצועי ומעורבים בו רשויות רבות ואינטרסים רבים. בנוסף, לא כל אחד מכיר את התחום ומבין בזה לעומק. בכנסת האחרונה ראינו את ח"כ הרב יעקב אשר שמכח תפקידו המוניציפלי כראש עיריית בני ברק לשעבר, הכיר את זה היטב וגם הרב פינדרוס מכיר ומונח בזה היטב. גם השר אטיאס – שלא היה בקדנציה האחרונה מכיר טוב את תחום הנדל"ן. אפשר לומר  שלמעשה לא היה להנהגה החרדית גורם שירכז בצורה מקצועית את נושא המגורים, וראוי שיהיה גוף חרדי רציני שיטפל בנושא.

 

למה צריך גוף נפרד חרדי שיטפל בנושא?

האינטרסים של האוכלוסיה החרדית בנושא לא עולים בקנה אחד עם האינטרסים של המגזר הכללי מסיבות רבות, והצרכים שונים. לכן להערכתי צריך לקום גוף פנים חרדי ששותפים בו כל המגזרים החרדיים,  מן מטה דיור חרדי שיוביל מהלכים ויצליח לעשות משהו מתוך אינטרס משותף.

 

יש הרבה אנשים שמבינים בנדל"ן, האם זה לא מספיק?

שוק המקרקעין טומן בחובו הזדמנויות רבות אך גם סכנות. זהו תחום מקצועי לכל דבר ומי שרוצה לעסוק בו עליו ללמוד אותו בצורה מקצועית. לא מעט קונים ויזמים נפלו, לא מעט כספים והשקעות ירדו לטמיון, רק בגלל חוסר ידע של העוסקים בתחום. נדל"ן הוא שפה מקצועית ומי שרוצה לעסוק בתחום, חייב לדעת לדבר את השפה.

מי שמענין אותו התחום הזה חייב ללמוד אותו לעומק ולהבין אותו זה היטב וזו הסיבה שהקמנו לאחרונה בי"ס לנדל"ן, אצלנו בקמפוס החרדי אונו, שעושה את זה בצורה מאד רצינית עם למעלה מ-150 סטודנטים שכבר התחילו ללמוד נדל"ן בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

 

מה כוללים לימודי נדל"ן באונו?

לימודי הנדל"ן אצלנו הם בעצם התמחות בתחום כחלק מתואר אקדמי ראשון במנהל עסקים. הם כוללים קורסים בנושאי תיווך, יזמות, ניהול פרוייקטים, משכנתאות ועוד. כך זוכים הסטודנטים לקבל הכשרה רחבה במגוון תחומי הנדל"ן ולזכות לידע מקיף. במקביל, תקופת הלימודים הכוללת לתואר במסלול זה- התקצרה מאד- לשנתיים וסמסטר בלבד, נתון משמעותי שמאפשר למסיימי המסלול לצאת לשוק העבודה עם תואר ראשון יוקרתי ונחשב, ובתוספת הכשרות רלבנטיות, וכל זאת בתוך שנתיים וסמסטר בלבד!



0 תגובות