מכה לאיראן: שר החוץ מוחמד זריף התפטר מתפקידו במפתיע

    שלמה ריזל No Comments on מכה לאיראן: שר החוץ מוחמד זריף התפטר מתפקידו במפתיע

    השר החוץ הטוב ביותר של איראן ככל הנראה בעשורים האחרונים ואדריכל הסכם הגרעין מול המעצמות, מוחמד זריף התפטר במפתיע מתפקידו והודיע על כך ברשת החברתית. זריף לא נכח בפגישה עם אסאד בטהרן. הערכות כי החלטתו להתפטר נובעת ממאבקי הכוחות בצמרת בין מחנה הרפורמיסטים שהוא ורוחאני נמנים עליהם, לבין מחנה השמרנים

    מוחמד זריף צילום: מתוך ויקיפדיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ האיראני הדומיננטי מוחמד זריף הודיע במפתיע היום (שני) על התפטרותו מתפקידו ברשת החברתית. זריף לא נכח ביום בביקור ההיסטורי של נשיא סוריה בשאר אסד באיראן לראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים ב-2011.

    שר החוץ זריף החל לכהן בתפקידו מאז 2013, עם תחילת כהונתו הראשונה של הנשיא חסן רוחאני. זריף נחשב לשר חוץ מוצלח מאוד שיודע לדבר בשפת המערב ולהבין את ההתנהלות של ארה"ב ואירופה. זריף הביא להסכם המוצלח ביותר שיכלה איראן לבקש 'בהסכם הגרעין' מול המעצמות ב-2015. בעברו כיהן כשגריר איראן באו"ם.

    זריף שלמד בארה"ב ודובר אנגלית רהוטה, נחשב לנכס אדיר לדיפלומטיה האיראנית בשיאו הביא את הסכם הגרעין שנתן דחיפה כלכלית וצבאית אדירה לאיראן. הוא היה אדריכל והמוציא לפועל של ההסכם באיראן למרות מחאת השמרנים.

    אפשר להעריך, כי לאחר הסנקציות האמריקאיות כנגד איראן, כל ההישגים של זריף ורוחאני המייצגים את מחנה הרפורמסיטים שתמכו בדיאלוג מתוחכם מול ארה"ב קרסו, ומחנה השמרנים שנגד כל דו שיח מול ארה"ב והמערב גבר במאבקי הכוחות הפנים איראניים. ככל הנראה צעדי איראן כנגד אירופה והמערב היו כנגד דעתו של זריף שרואה את מדינתו שוקעת לתוך קיסה כלכית היסטורית שככל הנראה תביא לקיצו של המשטר הביאה להחלטתו לפרוש לאחר הכישלונות האחרונים.

     



    0 תגובות