איזהו חכם הרואה את הנולד

    עפר גדנקן No Comments on איזהו חכם הרואה את הנולד

    חביבה ארנון – מיילדת בשיבא כבר למעלה מ-30 שנה (!) מדברת על כל מה שחשוב באמת.

    14:53
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on הרשת סוערת בעקבות דברי גולדקנופף: "את מטולה לא סגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ספרי לנו על התפקיד המיוחד שלך

    "באופן כללי", פותחת חביבה, " להיות מיילדת זו שליחות מיוחדת. זכות גדולה להיות שם בשביל האם והתינוק ברגעים הכי מרגשים בעולם. להיות מיילדת זה לעשות את הכי טוב, באופן המקצועי ביותר ובשפה רגשית נכונה. הצרכים בין אשה לרעותה שונים, המצב הרפואי, הציפיות, אופן התפתחות העניינים, ממש הכל. כל לידה היא סיפור חדש לגמרי, וזה מרגש וממלא בסיפוק אמיתי.

    כבר למעלה מ30 שנה אני מיילדת בשיבא. כיום, אני גם מפעילה את השירות המיוחד שלנו "שואלים את חביבה" באמצעותו יכולה כל אחת לקבל מענה אישי לשאלות ולבטים הנוגעים ללידה. השירות מופעל דרך מספר הטלפון –03-5305969  או דרך האתר של שיבא.

     

     

    מה הפרמטר החשוב ביותר, אותו צריכה אישה לקחת בחשבון לקראת לידה?

    "בראש ובראשונה, צריך לבדוק את הרמה הרפואית במקום המיועד ללידה. אנו בשיבא ערוכים לתת מענה לכל תרחיש אפשרי, החל מלידה רגילה ונטולת סיבוכים ועד למקרים המורכבים ביותר. יש לנו צוות רופאים ומיילדות מקצועיים ומיומנים  24 שעות, 7 ימים בשבוע. בכללם: מרדימים, רופאי חרום, צוותי פגיה, טיפול נמרץ, חדרי ניתוח, צוותים בכוננות ועוד. בנוסף, המענה הרגשי ליולדת הוא לא פחות חשוב ולכן המיילדות שלנו עושות את הכל כדי להפוך את חווית הלידה להכי טובה ואישית שיש".

     

    ובכל זאת, כל אחת והציפיות שלה… איך נותנים מענה מותאם אישית?

    "כדי להעניק לכל אחת את המקסימום עבורה, אנחנו מאפשרים לכל אישה לתאם פגישה עם מיילדת עוד לפני הלידה ולגבש יחד תוכנית לידה. נכון, לא את הכל אפשר לתכנן, אבל תוכנית אישית מאפשרת להכיר את היולדת, לדעת מה הן העדפותיה, מה הן ציפיותיה ומשאלותיה ולהשתדל לממש אותן. בנוסף, אצלנו יכולה היולדת לבחור ללדת במרכז ללידה טבעית תוך הקפדה על בטיחותה ובטיחות התינוק. כך ניתן ליהנות מחוויה ממש כמו בבית רק במסגרת בטוחה של בית חולים ובפיקוח רפואי מלא. במקביל, אנו מאפשרים כניסה של מלווים לחדר הלידה ולחדרי הניתוח וכן 'ניתוח ידידותי' –המאפשר חיבור וקרבה מיוחדת של התינוק לאם במהלך הניתוח, ובהמשך- בשלב ההתאוששות".

     

    איך מתמודדים בזמנים של עומס במיון ובחדרי לידה?

    "ראשית חשוב להדגיש כי העומס על חדרי הלידה שלנו הינו הוכחה לאמון הגבוה ולרצון של הנשים ללדת דווקא אצלנו. שזה משמח מאד, אך במקביל גם מאתגר אותנו. לכן, בשעות העומס אנו ערוכים לתגבר את הצוות עם רופאים ומיילדות שנמצאים בכוננות וניתן להזעיק אותם לפי הצורך. כמו כן בחודשים האחרונים  פועל במיון בשעות הערב צוות מיוחד של 'מובילות שירות' שתפקידן הוא להעניק את העזרה הנצרכת לנשים מרגע כניסתן למיון היולדות: אם זה סיוע והכוונה בנושא תהליכי הטיפול, עזרה בהתמצאות במיקומם של המכונים השונים, המלונית והמחלקות השונות ברחבי המרכז הרפואי, אם זה במתן מידע והסברים, ליווי האישה בין המחלקות, בירור הגעת תוצאות בדיקות מעבדה ועוד. וכמובן, גם מתן מענה רגשי הולם והפחתת מפלס החרדה, הלחץ והפחדים בקרב המטופלות ובני משפחותיהן".

     

     

    ביות חלקי או מלא, מה דעתך?

    "מחקרים רבים מוכיחים את חשיבות הקרבה של התינוק לאם בשעות הראשונות שלאחר הלידה. הקרבה המיוחדת הזו משפרת את כל המדדים של התינוק בדגש על תפקודי לב, ריאה ורמת הסוכר בדם. בנוסף, תינוקות ששהו לצד אמם- רגועים יותר ומגיעים מהר יותר לשלב השינה השקטה, החשובה כל כך להתפתחות המוח. לקרבה בשעות הראשונות עוד ייתרונות רבים ולכן אנו ממליצים ומאפשרים זאת במידה והמצב הרפואי של האם והתינוק מאפשרים זאת. כאמור, אנחנו בשיבא מאמינים שכל יולדת צריכה לבחור את הדרך המתאימה ביותר בעבורה ללידה ולטיפול בתינוק ולכן אנו משאירים את הבחירה המלאה בידיה של היולדת לאורך כל הדרך. כל אשה מגיעה ללידה במצב שונה. לעיתים, אימהות למספר ילדים מגיעות עייפות ומרגישות צורך רב יותר במנוחה ולעיתים האם מעוניינת בזמן איכות עם התינוק החדש ורוצה אותו לידה כל הזמן. אני מאמינה שכל אם יודעת מה היא צריכה ומה נכון לה ולתינוק. אם המחקרים מדברים על חשיבות הקרבה בשעות הראשונות של התינוק, זה נכון ומשמעותי גם בימים הראשונים לחייו לכן אנו מאפשרים לה לבחור בין האופציות: החל מ'אפס הפרדה' –מצב בו התינוק צמוד לאמא, וכל הבדיקות, החיסונים וההדרכות מתקיימות לידה, בנוכחותה, המשך בביות מלא ועד לביות חלקי – בו התינוק שוהה חלקית בתינוקייה".

     

    מה לגבי הדרכות, מידע וליווי להורים?

    "יש לנו בשיבא שירות מיוחד בשם First baby, במסגרתו אנו מעניקים לאימהות בפעם הראשונה או לאימהות שמעוניינות בהדרכה אישית לטיפול ביילוד, הדרכת האכלה, פגישה אישית עם רופא ילדים בכיר במחלקת יולדות, (איתו ניתן להתייעץ על מגוון סוגיות ובעיות כמו ירידה במשקל, בכי רב, פריחה, התנהגות לא לגמרי רגילה של התינוק, עצירות, הקאות, הסברים על בדיקות, תופעות ומצבים שונים). כמו כן, השירות הזה מאפשר לאמהות במהלך השנה הראשונה הדרכות בנושאים שונים כמו שנת תינוקות, החייאת תינוקות ועוד. בתקופה זו עדיף בד"כ להימנע מלקחת את התינוקות לקופת חולים ולחשוף אותם לחולים ולמחלות וניתן פשוט לקבוע תור ולהגיע אלינו. השירות ניתן בשבועיים הראשונים לאחר הלידה ללא עלות. אין צורך בטופס 17".

     

    האם ניתן לבוא להתרשם מהמחלקה?

    בוודאי. אנו מקיימים סיורים מיוחדים לנשים חרדיות. ניתן להתקשר  ל03-530-3000 ולהירשם. בכל מקרה צוות המיילדות המקצועי והאדיב שלנו עומד לשירות הנשים וישמח לתת מענה על כל שאלה בתחום. לידה קלה ומוצלחת ומזל טוב!



    0 תגובות