הקבינט אישר: ישראל תקזז משכורות מחבלים

    איתי גדסי No Comments on הקבינט אישר: ישראל תקזז משכורות מחבלים

    הקבינט המדיני ביטחוני אישר, על הפעלת החוק לקיזוז משכורות מחבלים, ולקזז מהכספים המועברים לרש"פ ע"י מדינת ישראל, סכום בסך 502,697,000 ₪. ראש הממשלה הנחה את רשויות הביטחון להעמיק את הבדיקה על תשלומי משכורות המחבלים ולעדכן בהתאם את הקבינט

    צילום: פלאש 90
    8:43
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל ננצח כך"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) עדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) החליטה על יישום חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, שהתקבל בכנסת בחודש יולי 2018, ולקזז מהכספים המועברים לרש"פ ע"י מדינת ישראל, סכום בסך 502,697,000 ₪.

    מהנתונים שהציגו גורמי הביטחון עולה כי בשנת 2018 העבירה הרשות הפלסטינית את הסכום האמור למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים. לפיכך הוחלט להקפיא סכום כסף בגובה זהה, מכספי המיסים שגובה ישראל עבור הרשות הפלסטינית.

    ראש הממשלה ושר הביטחון הנחה את גורמי הביטחון להעמיק את הבדיקות לגבי תשלומים נוספים שהרש"פ משלמת בזיקה לטרור למחבלים ומשפחותיהם. ככל שמידע כזה יתקבל, סכום ההקפאה יעודכן בהתאם.

    לאחר שהחוק עבר ביולי בשנה האחרונה, ראש הממשלה התמהמה עם הפעלתו. רצח הנערה אורי אנסבכר ה"ד גרם לזעזוע רחב בציבור. שר החינוך נפתלי בנט דרש את הפעלת החוק בקבינט ואכן ראש הממשלה נענה לקריאה.

    כיום משלמת הרשות הפלסטינית באופן רשמי, 550 מיליון ש"ח למשפחות מחבלים הכלואים בישראל ו-687 מיליון ש"ח למשפחות מחבלים שנהרגו.

     



    0 תגובות