גוש חוסם? דגל התורה תמכה באישור תקציב העירייה באלעד

איתי גדסי 5 Comment on גוש חוסם? דגל התורה תמכה באישור תקציב העירייה באלעד

דרמה באלעד, למרות ההסכמים הקואליציוניים בין דגל התורה לשס בעיר אלעד, שני חברי מועצה מדגל התורה הצביעו בעד אישור תקציב העירייה בניגוד להוראת רבני דגל התורה • ח"כ מרגי: "אי אפשר לסמוך על דגל התורה בשום הסכם"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב אושר תקציב העירייה לשנת 2019 באלעד בהצבעה בה שני נציגי דגל התורה איסר שפירא ומשה ברדוגו הצביעו בעד התקציב בעוד יו"ר הסיעה אבי שטרן הצביע נגד. זאת לאחר דיונים ארוכים, וגוש חוסם שהקימו דגל התורה ושס בעיר בהתאם להסכמים הקואליציוניים בין הסיעות.

כזכור, גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן הגר"ג אדלשטיין מינו את הגר"י סילמן והגר"י פרידמן לאחראיים על נושא אלעד. והרבנים הוציאו מכתב בו הורו לחברי הסיעה של דגל התורה להצביע נגד התקציב.

התקציב אושר בקולות דגל ואגו"י, ובהתנגדות סיעת שס ויו"ר דגל התורה אבי שטרן.

בש"ס הגיבו בחריפות להפרת ההסכם הקואליציוני. ח"כ יעקב מרגי אמר: "הוא שאמרתי מה שהיה הוא שיהיה אי אפשר לסמוך על דגל התורה בשום הסכם שוב בגידה באלעד, יש כאן מפח נפש חרדי ולא מפץ חרדי. היום במוניציפאלי מחר בכנסת. מילה של שס זו מילה. מילה של דגל התורה זו בגידה". מרגי הוסיף: "דגל התורה הוכיחה הערב שהיא פדרציה של חצרות שכל אחת מושכת לכוון אחר. זה קרקס. עצוב לי על המפלגה שבעבר התיימרה להנהיג את הציבור החרדי. אני גאה בתנועת ש״ס שמובילה הנהגה אמיתית ומאוחדת הנשמעת כולה לדעת תורה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "הערב שוב דגל התורה חצו קו אדום. היה לנו סיכום ברור מול רבני דגל התורה באלעד בכל הקשור להתנהלות מול הקואליציה, והופר ברגל גסה. יש לציין, כי בניגוד לפרסומים השקריים אתמול לא היה אף פגישת מו"מ. מילה אצלם זו לא מילה. זה התחיל בעיר בית שמש וכעת המשיך לעיר אלעד. אני מסופק האם עם כאלו אנשים אפשר בעתיד לעשות חיבורים ושיתופי פעולה״.

מדגל התורה נמסר: אנחנו לא יכולים להתייחס היות והנושא נמצא בבירור אצל רבנים וגדולי ישראל

התקציב העירוני, עומד על 224,833,000 ש"ח בבסיס התקציב (ובתוכם 13,315,000 ש"ח מותנים), וכן תקציב פיתוח של 120,689,000 ש"ח.

לראשונה נכנס השנה לתקציב סעיף מיוחד של תקציב תמיכות 'פר תלמיד' עבור תלמידי הישיבות הגדולות הפועלות בעיר, וכן תוספת תקציב לשירותי דת וכוללי אברכים. בנוסף לכך, כבעבר, יכלול התקציב שיאושר במועצת העיר, גם תמיכות של פר תלמיד לישיבות קטנות ותלמודי תורה.

במהלך החודש האחרון התקיימו מספר ישיבות של ועדת הכספים, לאורך שעות ארוכות בהן הציגו מנהלי האגפים העירוניים את סעיפי התקציב מול שאלות חברי הוועדה, כשהם מפרטים על העשיה המחלקתית לאורך השנה, ואת הצרכים התקציביים הנדרשים.

בתקציב השנה לא נערכו שינויים מעבר לעדכוני תקציב נדרשים במחלקות הרווחה והחינוך, מתוך רצון להשלים פערים בתחומי הטיפול בנוער, במשפחות במצוקה וכדומה.

ראש העיר הרב ישראל פרוש אמר לאחר אישור התקציב כי "זכינו בסייעתא דשמיא לאשר תקציב מבורך לעיר, שכולל יותר רווחה וחינוך, ותמיכה במוסדות תורה. אנחנו בעז"ה ממשיכים בעשיה למען התושבים".

 



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    סוף סוף השפיות חזרה.

  2. 2

    דגל התורה – בוגדים סידרתיים!

  3. 1

    סוף סוף מחנה דודוש ניצח !!!!!!????????????