"פעם ראשונה שבודקים עוול של שנים"

    איתי גדסי No Comments on "פעם ראשונה שבודקים עוול של שנים"

    שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, בגבעת עמל: "הבטחתי להגיע לכאן רק כשיהיה לי פתרון. כשיבדקו מי צודק ומי לא – הצדק יהיה בצדכם"

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר ויו"ר "כולנו" משה כחלון הגיע השבוע לסיור בגבעת עמל בתל אביב. תושבי גבעת עמל הזמינו את השר לסיור ולמפגש עם תושבים בעקבות הצעדים המעשיים שהשר נקט במהלך הקדנציה שלו כאחראי על רשות מקרקעי ישראל. הצעדים הובילו לקידום חוק גבעת עמל ואישורו בקריאה ראשונה ולפתיחה של בדיקה משפטית מחדש של מעמד תושבי גבעת עמל ע"י המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בהמשך לפסק דין שקבע לאחרונה שחוזה מכירת הקרקע בגבעת עמל בין היזמים למדינה הופר.

    "אני מסתכל על המגדלים האדירים מסביב וזה ברור שאפשר לפצות את התושבים בהגינות ועדיין להרוויח יפה," אמר השר כחלון. "הסיפור לא פשוט, אך אמשיך ללוות אתכם איפה שלא אהיה. אתם פה בזכות ההתעקשות שלכם והרצון העז להילחם על הבית, אני והמדינה נעזור לכם להגיע לפתרון הולם".

    השר כחלון התייחס להחלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ לפתוח בבדיקה לחוזה שחתמה המדינה מול התושבים ב-1961: "זו פעם ראשונה שבודקים אחורה עוול של עשרות שנים ועו"ד קמיניץ פועל באומץ רב. אם יבדקו מי צודק ומי לא – הצדק יהיה בצדכם. אלה הזכויות שלכם ולא שלנו. אני השליח שלכם. אני בטוח שאת הצדק שלכם תקבלו".

    תושבי גבעת עמל בירכו את השר כחלון על עמידתו לצד השכונה: "במהלך הקדנציה שלך כשר אוצר עמדת איתנו בקשר רצוף וביוזמתך ובנוכחותך נערכו פגישות עבודה עם  בכירים ברמ"י, באוצר וביועמ"ש. היה לנו חשוב בעיקר להוציא את רשות מקרקעי ישראל מהאדישות האכזרית שלה ומההתנערות שלה מאחריות לתושבי גבעת עמל, ובקדנציה שלך ראינו לראשונה שינוי היסטורי בעמדה של המינהל לגבי השכונה ולגבי עתיד התושבים. היית גורם ממשלתי ראשון שעמד לצידנו, שהקשיב באמת לסיפור שלנו ושל הורינו. מקווים להמשיך לפעול איתך לפתרון הוגן ולצדק היסטורי לגבעת עמל כשר אוצר אחרי הבחירות".

    בגבעת עמל נותרו כיום כ-60 משפחות. לפני כשנתיים כל התושבים נתבעו לסילוק יד ולתשלום דמי שימוש. בפסק הדין שניתן ביוני קבע בית המשפט כי כל התושבים בגבעת עמל כיום הינם ברי רשות מפורשת וישיבתם בקרקע חוקית וכי "מדובר באוכלוסיה מיוחדת שהובאה למתחם זה על ידי מוסדות המדינה שבדרך, תוך מתן הבטחות מפורשות". בגבעת עמל מתוכננים לקום מגדלי יוקרה.



    0 תגובות