במקביל לאיומי איראן: בסיס טילים סעודי סודי נחשף

שלמה ריזל No Comments on במקביל לאיומי איראן: בסיס טילים סעודי סודי נחשף

בתגובה למפלותיה הצבאיות מול ישראל ובתימן, פתחה איראן בתרגיל גדול במחוז איספהאן במדינה. בסעודיה בתזמון מושלם, נחשף בסיס טילים סעודי סודי המאיים על איראן. ככל הנראה סעודיה מעוניינת לשגר מסר אסהרה חריף לאיראן לאור התקפותיה ההולכות ומתרבות כנגד המדינה

בסיס הטילים הסעודי הסודי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר התקיפה האווירית בסוריה כנגד מטרות איראניות, נראה שאיראן נפגעה באופן ניכר שונה בתקיפה המדוברת. נראה שאיראן ספגה מהלומה שגרם לפגיעה במורל בלוחמיה ובתדמיתה הצבאי. ביום שישי האחרון, פתחה איראן בתרגיל צבאי גדול "אקטדר 97" המתקיים באירן במחוז איספהאן, בתרגיל לוקחים חלק כ-12 אלף חיילים ומטוסי קרב של חיל האויר האירני.

כזכור בחודשים האחרונים, תחת הלחץ והאיומים הגוברים מארה"ב ערכה איראן מספר תרגילים בעיקר ימיים, שבאו להזהיר את ארה"ב מפני פגיעה בכוחות האיראנים. ככל הנראה הפעם איראן מפגינה שרירים כנגד ישראל סעודיה וארה"ב.

משרד ההגנה האיראני הסביר את הצורך בתרגיל: "התרגיל נועד לבחון את השינויים האחרונים במבנה הכוחות הקרקעיים של איראן, התרגיל יערך עם יחידות השריון, ארטילריה, קומנדו, חיל רגלים, יחידות מוטסות, חיל הטילים והמל"טים".

במקביל להפגנת השרירים מאיראן. המדינה שמאויימת על ידי איראן וחוטפת טילים על מדינתה מצד כוחות פרוקסי איראנים היא סעודיה, רק היום תקף כטב"מ תוצרת איראן הנשלט על ידי החות'ים בסיס סעודי. בתיאום מושלם, דולף פרויקט "אתר הטילים הבלסיטיים" של סעודיה. מצילומי לוויין מבסיס בסעודיה נחשף לראשונה בסיס טילים במרחק של 230 ק"מ מהבירה ריאד, על פי הערכות הטילים הארוכי טווח המאוחסנים בבסיס נועדו לשאת ראשי קרב גרעינים.

לסעודיה אין מפעלי נשק עצמאיים והיא נסמכת על טכנולוגיית חוץ, ייתכן וסעודיה רכשה טילים מסין או מרוסיה היכולים לפגוע בכל נקודה בשטחה של איראן. יורש העצר והאיש החזק בממלכה איים בעבר, כי סעודיה תקים כור גרעיני אם איראן תדהר קדימה לבניית פצצה.

בממלכה הסעודית לא הגיבו לדיווח, וכך גם בשגרירות בוושינגטון.

Dx1QYGAWkAAUWn6



0 תגובות