הפרוטקשן של חמאס, האיומים ממצרים והפרימטר

קובי פינקלר No Comments on הפרוטקשן של חמאס, האיומים ממצרים והפרימטר

יום שישי האחרון, גדר המערכת: 14,000 מתפרעים סמוך לכוחות הביטחון | מה ידעו המחבלים של חמאס שגרם להם לשמור על "התפרעות מאוזנת"? וגם, הכירו את ה"פרימטר"

שטח הפרימטר מול עזה צילום: קול חי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום שישי האחרון היה מבחינת מערכת הביטחון יום מבחן לחמאס ולרצועת עזה. בסיכומו של יום, אנשי חטיבת המבצעים של הצבא יכלו לרשום בסיפוק שהגיעו לאזור הגדר לא יותר מ 140,00 איש, שלא נרשמו הרוגים ושכלל האירועים היו בשליטה.

גם חדירת מחבל חמאס לשטח ישראל מצפון הרצועה היתה כל העת בשליטה. המסר הועבר והגיע.

בצה"ל ובמערת הביטחון חזרו והזהירו את החמאס לבל תסלים את האווירה ואת הגזרה פן יבולע להם. אם האירועים יהיו בשליטה יהיה סיכוי שהפעימה השלישית של הכסף הקאטרי תבוצע והכסף יעבור לרצועה, אמרו מתווכים שונים ובהם המצרים לחמאס.

משחק המילים בין שני הצדדים נמשך בדרגים הגבוהים.

בשטח, צה"ל נערך מבעוד מועד לעוד יום של הפרות סדר וניסיונות פריצה של הגדר. כבר עשרה חודשים שכל מפקדי הגדודים והמחט"ים נמצאים כל יום שישי על הגדר. היחידות מתחלפות ומתרעננות אבל המפקדים נמצאים שם דרך קבע כדי למנוע הסלמה. מיומנות ורוגע הוא שם המשחק.

אם יהיו פריצות של הפרימטר, אותו השטח של 100 מטרים בין ציר הוברס לציר בורמה שבעבר היה 300 מטר, צה"ל יודע להגיב. הכוחות מיומנים. הצלפים נפרסים בשטח למול חמשת מוקדי ההתפרעויות.

ואחרי יום שישי שבו כאמור היו "רק"  14,000 אנשים נשים וטף (וזו עיקר המשימה שאתה מתמודד הצבא) לא פלא שהוכרז כי הכסף יעבור כבר בימים הקרובים.



0 תגובות