מקלב: "בקדנציה האחרונה פעלנו והשפענו יותר מהכוח הפוליטי שלנו"

אסתי פלד 1 Comment on מקלב: "בקדנציה האחרונה פעלנו והשפענו יותר מהכוח הפוליטי שלנו"

ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) התראיין ל'מהדורה המרכזית' על האחדות החרדית: "כרגע אנו דנים באחדות בין המפלגות הקיימות, שיש להם מועצות גדולי תורה" | בחירות בטלז-סטון: "היה ניסיון להטות את הכף בשמועות על תמיכת גדול ישראל ושתקנו, בכדי לא ללבות את האש" | החיבור עם ש"ס: "הליכוד רוצים לנגוס במצביעי ש"ס" | האזינו

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) התראיין היום (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, על הבחירות בטלז-סטון "העדפנו לשתוק בכדי לא ללבות את האש". שאלת האחדות, "הליכוד רוצה לנגוס קולות מש"ס". הקדנציה האחרונה, "משום עינא בישא אנחנו מציגים את הנתונים באחריות".

הבחירות בטלז-סטון: "התוצאה בטלז-סטון ממחישה את הציפיות ומדובר כאן על חברי מועצה שנבחרו, ראש המועצה לא צריך לצאת למסע הקמת קואליציה. אין ירידה בהצבעה, גם בפעם האחרונה התמודדה רשימה שלא על דעת גדולי ישראל וקיבלה אחוזים דומים. אי אפשר להתכחש לכך שהייתה מערכת בחירות רגשית ויצרית מאוד וגם ניסיון להטיית דעת גדולי ישראל לכיוונם ואנחנו לא רצינו ללבות את האש לכן לא ענינו".

התכנות לאחדות: "יש אפשרות שבכל הארץ המפלגות לא מצליחות לייצר חיבורים. על אף ההפסדים. היום מדברים על חיבור, אני לא מתנגד, השאלה אם זה ירחיב את מספר השורות או יצמצם. זאת לא המערכת הראשונה שרוצים לייצר אחדות".

ש"ס השאלה הגדולה: "זה ברור שאחדות מביאה יותר מצביעים. כל השאלה היא לגבי חלק ממצביעי ש"ס ואת זה צריך לבדוק עם אנשי מקצוע. צריך לזכור שחיבור כזה יכול גם לעורר הצבעה חילונית. הליכוד יכול לקחת את מצביעי ש"ס".

מקלב תקף את התענות לשאננות בבית שמש עקב האחדות: "בית שמש לא היה שאננות, היה מקרה מביש שיכול להיות שגם אם היו רצים בנפרד לא היו מצביעים לראש העיר המכהן. היה שיתופי פעולה עם ראש העיר המכהנת".

רשימה חרדית משותפת: "יכול להיות מאיים על החילוניים, לפיד יכול לצאת בקמפיין על מפלגת ענק חרדית שמאיימת על החילוניים. אפשר שיהיו חידודים בין ראש הממשלה לגנץ והשאלה המשפטית. אין תשובה חד משמעית לגבי זה, יש הערכות והשערות בעניין".

אחדות עם מי? "מי שחושב שהוא שומע לגדולי ישראל, שיקראו לו להצביע למען המפלגה הדתית והוא שייך אליהם. אני רוצה להאמין שהמפלגות הקיימות היום שיש להם מועצות קיימות שנשמע הציבור אליהם. כפי שנראה ציבורים גדולים מאוד, בפעם הקודמת לא הצביעו ועכשיו יצביעו אם תהיה אחדות. הציבור הייתה לו מוטיבציה לעבוד והיום אין".

עוד הוסיף מקלב: "על הכל ישבו וידברו על כלל הקהלים אבל כרגע אנחנו מדברים על המפלגות הקיימות בכנסת".

הקדנציה הכי מוצלחת מקום המדינה: "אין ספק שהקדנציה טובה. משום עינא בישא אנחנו מציגים את הנתונים בצורה אחראית. יש כאלה שהנתונים לצנינים בעיניהם. שיתוף הפעולה בתוך הקואליציה ועל שמירת קודשי ישראל. הייתה לנו השפעה מעבר לכוחותינו. אני גם מצר על בעיית הדיור שיש לנו לפעול יותר. על ההצלחות הציבור שומע אבל אנחנו לא יכולים לנוח יש לנו יעדים רבים לצרכים כלליים ופרטיים".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה הקטע לאחד בין מפלגות שמעולם לא רבו, שיתאחדו עם אלי ישי והפלג הירושלמי זו תהיה אחדות אמיתית.