הנערים שנעצרו חשודים ביידוי אבנים שגרמו להרג תושבת בדיא

    בנצי ליזרוביץ' וקובי פינקלר No Comments on הנערים שנעצרו חשודים ביידוי אבנים שגרמו להרג תושבת בדיא

    הותר לפרסום: הנערים שנחקרו בשב"כ בימים האחרונים, חשודים במעורבות באירוע יידוי אבנים ממנו נהרגה ערביה תושבת בדיא | עו"ד קידר: "הנערים מכחישים כל קשר"

    עצור יהודי • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    22:20
    01.06.24
    מוטי הלפרין No Comments on מתח בעולם התורה והישיבות: בג"צ ידון בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית מאומצת, לפני כשבוע נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מספר חשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא, במהלך נסיעה ברכבה ביום שישי בלילה.

    בשב"כ מצאו לנכון להגן על עצמם מפני טענות תקשורתיות כנגד פעולותיהם. "מאז תחילת המעצרים שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את הארגון ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו. ניסיון זה ראוי לגינוי ולאי שיתוף פעולה ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו לסיכול טרור באשר הוא טרור- יהודי או פלסטיני, וזאת תחת ערכים ממלכתיים ולמען ביטחון המדינה", נאמר בהודעה שיצאה מטעמם.

    עוד אומרים בשב"כ: "יודגש כי חקירות השב"כ נעשות על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונות לפיקוח של הפרקליטות ככל הנדרש ושל בתי המשפט וכך גם ביחס לחקירה זו. העצורים בחקירות השב"כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק. הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה. במהלך השנה סיכל שירות הביטחון הכללי מאות פיגועי טרור ברחבי יהודה ושומרון בין היתר – גם פיגועי טרור יהודי. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לסיכול טרור באשר הוא טרור".

    בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת בצלאל קאהן אמר עורך דינם של הנערים עדי קידר, מארגון "חוננו", כי אין לנערים שום קשר למעשה וכי הם מכחישים כל קשר לאירוע.

    לדברי עו"ד קידר: "עיתוי התרת הפרסום והנוסח בו בחר השב"כ אינו מקרי, בעוד זמן קצר נפרוס בפני הציבור את העובדות אשר מלמדות כי לחשודים אותם פגשנו אין יד ורגל בתיק זה, ואין שום ראיה שקושרת אותם לחשדות. הלילה פגשנו את הקטינים לראשונה לאחר שבוע שבו היו מנועי מפגש עם עו"ד. שמענו שם דברים שאף אזרח בישראל אינו היה מוכן שכך יחקרו נערים צעירים במדינת ישראל. השב"כ רוצה לפרסם, אנחנו בעד – הציגו את התיעודים מהחקירות – והציבור ישפוט".

    לדבריו "השב"כ מנהל חקירה בשיטת מצליח, עוצרים קטינים מכניסים אותם למרתפי השב"כ ומנתקים אותם מהעולם, הצליח? מצויין, לא הצליח? מביאים את הקטינים הבאים אולי יצליח. מי ישים לעוול סוף?"



    0 תגובות