חוק המשכנתא של ח"כ אשר אושר

    איתי גדסי No Comments on חוק המשכנתא של ח"כ אשר אושר

    חוק המשכנתא שיזם ח"כ יעקב אשר אושר בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת: משפחתו של נפטר תוכל לדחות תשלומי משכנתא לשנה לצורך הסדרת התשלום לאחר האסון

    צילום: מרם אלסטר, פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסה אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר: משפחתו של נפטר תוכל לדחות תשלומי משכנתא לשנה לצורך הסדרת התשלום לאחר האסון.

    בדיון על החוק אמר היוזם ח"כ אשר: "ההצעה תאפשר למשפחה האבלה את הזמן הדרוש לטפל בהחזר המשכנתא בתקופה הקשה אליה נקלעה ולהסדיר את תהליך קבלת הביטוח או המשך התשלומים ללא חשש מנטל כלכלי בשנה שלאחר הפטירה".

    לפי ההצעה, יורשיו של לקוח שלקח משכנתא ונפטר יוכל לקבל דחיית תשלומים של עד 12 חודשים ללא ריבית פיגורים, על מנת שבזמן הזה יוכלו להוציא את כל האישורים הנדרשים ולהסיר את הליך תביעת ביטוח החיים לצורך תשלום המשכנתא.

    ח"כ אשר אמר כי מדובר בתיקון חשוב במיוחד עבור משפחות שחוות אסון. הוא הסביר כי לאחר מותו של אדם משפחתו נדרשת לטפל בבעיות רבות בתקופת האבל, ולעיתים ממשיכה לשלם את המשכנתא שלקח הנפטר בחייו גם אם לא היו לה הכנסות נוספות מלבד הכנסתו של הנפטר. הוא הוסיף כי הדחייה נועדה לאפשר לבני המשפחה להשיג את המסמכים הדרושים ולטפל בהסדרת התשלום, ואמר כי ההצעה צריכה לחול על כל מי שנטל משכנתא וילך לעולמו לאחר כניסת החוק לתוקף.



    0 תגובות