נסיגת ארה"ב מסוריה • נתניהו: "נגן על ביטחון ישראל בעצמנו"

    איתי גדסי No Comments on נסיגת ארה"ב מסוריה • נתניהו: "נגן על ביטחון ישראל בעצמנו"

    נתניהו התייחס לנסיגת הכוחות האמריקנים מסוריה ואמר: "האמריקני אמר לי שזוהי כוונת הנשיא להוציא את כוחותיהם מסוריה. הם הבהירו שיש להם דרכים אחרות להביא לידי ביטוי את השפעתם בזירה"

    נתניהו וטראמפ צילום: מרק ישראל סלם, לע"מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הצהרתו המפתיעה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, על הסגת הכוחות האמריקנים מסוריה, תוך מספר חודשים קצר. ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב הערב (רביעי) לפרסומים ואומר: "שוחחתי עם הנשיא על הנושא, נדע לשמור על ביטחון ישראל מהזירה הזאת".

    נתניהו סיפר על השיחה עם טראמפ: "אני שוחחתי שלשום עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואתמול עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. הממשל האמריקני אמר לי שזוהי כוונת הנשיא להוציא את כוחותיהם מסוריה. הם הבהירו שיש להם דרכים אחרות להביא לידי ביטוי את השפעתם בזירה".

    נתניהו אמר כי ישראל תלמד את זמני היציאה של ארה"ב מהאזור: "זוהי כמובן החלטה אמריקנית. אנחנו נלמד את לוחות הזמנים שלה, את צורת ההפעלה שלה וכמובן את ההשלכות לגבינו. בכל מקרה אנחנו נדאג לשמור על ביטחון ישראל ולהגן על עצמנו מהזירה הזאת".

    בתקופות האחרונות, עלו דיווחים על עסקה בין רוסיה לארה"ב על הסגת הכוחות האמריקנים מסוריה, בתמורה להסגת הכוחות האיראנים מסוריה, האם ייתכן והרוסים נלחצו אל הקיר, וסגרו עסקה מעל הראש האירני?.

    מדובר על הישג גדול לרוסיה להגיעה לסיום המלחמה בסוריה ולהתחיל לקטוף את פירות המלחמה. רוסיה חיכתה לרגע בו ארה,ב תצא מסוריה ותוכל לקבוע עובדות בכל סוריה. איראן תוכל לחזור למעברי הגבול בעיראק-סוריה בכדי לבסס שוב מחדש את המסדורון היבשתי עד לבנון, אך עם הקריסה הכלכלית אותו היא חווה במדינתה, עצימות העברת המשלוחים היקרים לא בטוח שתהיה כבימים עברו.



    0 תגובות