דו"ח וועדת חוץ וביטחון: "הצבא עבר שיפור משמעותי – מוכן למלחמה"

    איתי גדסי No Comments on דו"ח וועדת חוץ וביטחון: "הצבא עבר שיפור משמעותי – מוכן למלחמה"

    דו"ח מיוחד של ועדת החוץ והביטחון בנושא "מוכנות צה"ל למלחמה": רמת המוכנות של צה"ל למלחמה השתפרה באופן משמעותי מאז "צוק איתן"

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח בריק וצה"ל. לאחר הדו"ח החריף של האלוף בריק, בעניין מוכנות צה"ל למלחמה. פתחה ועדת חוץ וביטחון בבדיקה משלה בכדי לעמוד על צדקת הטענות. לאחר סיורים בבסיסי צה"ל וראיונות עם מפקדים בשטח. הציגה היום (רביעי) הוועדה את מסקנותיה והמלצותיה, צה"ל מוכן היום למלחמה הרבה יותר מ'צוק איתן' יש שיפור משמעותי.

    על פי החלטת יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), ועדת המשנה למוכנות וביטחון שוטף, בראשות ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני), קיימה בדיקה מעמיקה של כלל סוגיות המוכנות זאת, בעקבות דו"חות של מבקר מערכת הביטחון ושל נציב קבילות החיילים, ובדגש על פניות נציב קבילות חיילים לוועדה.

    בדיקה זו כללה 18 מפגשים וסיורים (כולל בימ"חים), במסגרתם נפגשה ועדת המשנה, בין היתר, עם קבוצות נגדים, ללא מפקדיהם, מג"דים במילואים ועד מאו"גים, אשר העלו בפניה באופן גלוי וכן את דבריהם, הן בתחומי המוכנות, והן בתחומי כוח אדם.

    בנוסף לכך, פגשה הוועדה את נציב קבילות חיילים, מבקר מערכת הביטחון, מבקר צה"ל, קציני מילואים וקצינים בכירים בקבע, כולל אלופי צה"ל והרמטכ"ל.

    בדו"ח הוועדה צויין כי ישנה עליה דרמטית במספר פרמטרים שהועלו כבעייתיים, לדוגמא: כמות האימונים ובמלאי החימוש עלתה. הקיצוץ האגרסיבי של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט הוכח כי הוביל להתייעלות ומוכנות גבוהה יותר. מנגד הוצע לצבא לתרגל מוכנות להתייצבות מהירה בזמן לחימה, מתוך הנחה כי העורף יספוג אש. כמו כן, יש לבחון תוספת תעסוקות מבצעיות לגדודי המילואים לצורך רמת הלכידות והמבצעיות של היחידות.

     

    מועדת חוץ וביטחון נמסר: בהתייחס למרבית הפערים הקיימים היום בצה"ל, קיימת הסכמה בין המבקרים השונים, בינם לבין עצמם וגם לבין צה"ל, אך במקרים מסוימים קיימת מחלוקת לגבי משמעותם של אותם פערים.

    הדו"ח המסווג נמסר למספר אישים בכירים: ליו"ר הכנסת, ראש הממשלה ושר הביטחון, חברי הקבינט המדיני-ביטחוני, הרמטכ"ל, ראש המטה לביטחון לאומי, מבקר מערכת הביטחון, מבקר צה"ל, נציב קבילות החיילים ובכירים נוספים.



    0 תגובות