לא קלה דרכנו \\ חני וינרוט

    לאגור יין לזמנים שמחים בהם הכול יהיה מאחוריי ויסתדר
    חני וינרוט No Comments on לא קלה דרכנו \\ חני וינרוט

    מהם שני הדברים ששלח יוסף עם אחיו לאביו והמסר העולה מהמעשה | פינה שבועית מתוך הספר "שבת שלום חני"

    לאגור יין לזמנים שמחים בהם הכול יהיה מאחוריי ויסתדר
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יוסף מיידע את אחיו לגבי זהותו ומבקש מהם להביא את אביהם יעקב למצרים. יוסף שולח ליעקב משלוח של דברים טובים וכך כתוב: "וּלְאָבִיו שָׁלַח כְּזֹאת עֲשָׂרָה חֲמֹרִים נֹשְׂאִים מִטּוּב מִצְרָיִם וְעֶשֶׂר אֲתֹנֹת נֹשְׂאֹת בָּר וָלֶחֶם וּמָזוֹן לְאָבִיו לַדָּרֶךְ" [מה, כג]. ורש"י אומר שם במקום – שני מאכלים ששלח לו: גריסין ויין ישן. במאכלים הללו יש רמז לדרך שבה יוסף בחר להתמודד עם מציאות חייו שבה הושלך לבור, נמכר לעבד וכו'.

    גריסים מגיעים לשימוש דווקא כשהם חצויים, "גריסים" מלשון גריסה חתוכים לחתיכות – יוסף התנחם בפרידה שלו מאביו בכך שהסביר לעצמו שזו הדרך שלו להגיע לידי מימוש, לממש את הייעוד שלו, לקיים את התכלית של הקיום שלו וכך בעת המפגש עם האחים הנבוכים, יוסף מרגיע אותם, ומסביר להם כי הייתה זו תכנית אלוקית שהוא ירד למצרים על-מנת להציל אותם מהרעב השורר בעולם.

    יין ישן – יוסף מנע מעצמו הנאה שבשתיית יין בכל התקופה שבה הופרד מאביו ואחיו 1 אולם כעת הוא שולח יין ישן ששמר בכל אותה תקופה ואיתו מסר: אמנם התאבלתי והצטערתי אבל כל הזמן שמרתי על התקווה והאמונה שיום אחד נתאחד ואפילו שמרתי ויישנתי יין לרגע הזה.

    אני לומדת מיוסף שתי דרכים להתמודדות עם משברים: האחת, לקבל את הגזירה ולהאמין שזה חלק מהייעוד והתיקון, והשנייה היא לאגור יין לזמנים שמחים בהם הכול יהיה מאחוריי ויסתדר. אלו הן שתי דרכים מנוגדות אך משלימות ולי הן קוסמות.

    שתהיה שבת טובה,
    חורף בריא שיהיה לנו,
    חני

    רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן.



    0 תגובות