הוזלה במחירי המלונות: 1,000 פיליפינים יגיעו לעבוד בישראל

איתי גדסי No Comments on הוזלה במחירי המלונות: 1,000 פיליפינים יגיעו לעבוד בישראל

הוזלה במחירי המלונאות: שר התיירות יחתום מחר עם שר העבודה הפיליפני, על הסכם שבמסגרתו יגיעו לישראל 1,000 פיליפינים לעבודה במלונות בארץ. ההחלטה להביא עובדים זרים מירדן ומהפיליפינים התקבלה לאחר מאמצים רבים של הממשלה בעשור האחרון, לעידוד ישראלים לעסוק במקצוע. יישום ההצעה צפוי להעלות את רמת השירות הניתנת בבתי המלון, להעלות את הפריון בענף וכאמור, להוזיל את עלות הנופש

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ייבוא חוץ. שר התיירות ח"כ יריב לוין ושר העבודה של הפיליפינים מר סילבסטר בלו צפויים לחתום מחר (שלישי) על הסכם בילטרלי המסדיר הבאת עובדים פיליפינים בתחום המלונאות על מנת לסייע במצוקת כוח האדם החריפה ממנה סובל ענף זה בישראל.

ההסכם יאפשר העסקת כ-1000 עובדי חדרנות במלונות בישראל, עם אפשרות להכפלת מספר העובדים, בהתאם להחלטת הממשלה בחודש אוגוסט האחרון.

חתימת ההסכם היא תוצאה של מגעים ממושכים עם ממשלת הפיליפינים, בסיוע משרד החוץ, לטובת קידום העסקת העובדים. השר לוין אף ביקר בפיליפינים.

העסקת העובדים מהפיליפינים מצטרפת להעסקת אזרחים ירדנים שעובדים באזור אילת. העסקת העובדים הזרים נעשית תוך הבטחה לשמירה ולעידוד העובדים הישראלים לעסוק בתעשיית התיירות הישראלית.

יישום החלטת הממשלה אינו צפוי לפגוע בתעסוקת ישראלים. היישום מסייע במענה למצוקת כוח האדם בתעשיית התיירות, יביא להוזלת יוקר הנופש ויקדם את המשך פיתוח התיירות, כמנוע צמיחה כלכלי.

היעדר כוח אדם בתפקידי חדרנות היא אחת הבעיות המכבידות ביותר על תפעול המלונות בישראל – בעיה שהתגברה לאור העלייה המשמעותית במספר התיירים הנכנסים לישראל, שעתיד להגיע לשיא כל הזמנים – 4 מיליון תיירים בסוף השנה הנוכחית.

ההחלטה להביא עובדים זרים מירדן ומהפיליפינים התקבלה לאחר מאמצים רבים של הממשלה בעשור האחרון, לעידוד ישראלים לעסוק במקצוע. יישום ההצעה צפוי להעלות את רמת השירות הניתנת בבתי המלון, להעלות את הפריון בענף וכאמור, להוזיל את עלות הנופש.



0 תגובות