נתניהו לשגרירי ישראל: "גילוי המנהרות לא רק מאבק בטחוני"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו לשגרירי ישראל: "גילוי המנהרות לא רק מאבק בטחוני"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם שגרירי ישראל וסקר את מדיניותה של ישראל בנושאי החוץ והביטחון | על המגעים עם העולם הערבי, אמר: "אנחנו לא מתנים את הלכידות שלנו עם העולם הערבי- נורמליזציה, בשלום עם הפלסטינים"

    נתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגרירי ישראל בצפון אמריקה, אירופה, מזרח תיכון ואירו-אסיה ושוחח עמם על מדיניות החוץ של ישראל. "הגילוי של מנהרות הטרור של חיזבאללה בגבול הצפון, הוא חלק ממאמץ לא רק צבאי לחסום את איום המנהרות, אלא גם מאבק הסברתי, דיפלומטי וכלכלי כדי להטיל סנקציות מוגברות על חיזבאללה, להעביר דזיגנציה של חיזבאללה על כל חלקיו כארגון. צריך גם להגביר את הסנקציות על איראן שעומדת מאחורי הארגון הזה, כמו גם אחרי הניסיונות הדומים של חמאס".

    לדבריו: "הדברים הללו יבואו לידי ביטוי במועצת הביטחון בימים הקרובים, אבל זה הרבה מעבר לכך. אתם צריכים לעבור מדינה מדינה, משרד חוץ משרד חוץ, ממשלה ממשלה ולהגיד להם: תתייצבו כאן נגד חיזבאללה. חיזבאללה זה ארגון טרור, חיזבאללה הפר את הריבונות שלנו בצורה גסה, חיזבאללה מפר את 1701, החלטת מועצת הביטחון, וזה הזמן שלכם לפעול. מנענו עשרות פיגועים קטסטרופליים, לא קטנים, ברחבי העולם. לאף אחד אין מודיעין כמו שיש לנו, וכל האומות צריכות את זה. זה שילוב של היכולת הטכנולוגית והמודיעינית-ביטחונית של ישראל".

    נתניהו סיפר על הביקור בעומאן: "כשהייתי בעומאן דיברתי עם הסולטן קאבוס שאישר לי שאל-על תוכל לטוס מעל עומאן. כשאני נפגש עם מנהיגים ערביים הם אומרים לי 'יש לנו אינטרסים ביטחוניים וכלכליים ואנחנו גם רוצים להנות מפירות הקדמה, ואנחנו לא נמשכן יותר את הנורמליזציה שלנו עם מדינת ישראל לגחמות הפלסטיניות'. זה לא אומר עדיין הסכמי שלום אבל זה אומר שבהחלט יכול להיווצר מצב שההתקדמות שלנו לנורמליזציה ושלום, במקום מה שתמיד חשבנו- דרך השלום עם הפלסטינים אל העולם הערבי, יכולה לבוא דווקא בכיוון ההפוך".

    נתניהו אמר לסיום: "אני לא ממשכן את השלום עם העולם הערבי בשלום עם הפלסטינים. אנחנו מנסים ועוד ננסה אבל אחד לא קובע לשני. היה טוב אם היה הסכם עם הפלסטינים, אבל הוא לא יכול להיות התניה, אבל אנחנו לא מתנים את הלכידות שלנו עם העולם הערבי- נורמליזציה, בשלום עם הפלסטינים".



    0 תגובות