ישראל במסר תקיף לצרפת: "בטלו את הפרס לארגוני השמאל הקיצוני"

    שלמה ריזל No Comments on ישראל במסר תקיף לצרפת: "בטלו את הפרס לארגוני השמאל הקיצוני"

    סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שיגרה מכתב לשר החוץ הצרפתי, בו הדגישה כי ישראל מצפה שצרפת תחזור בה מהחלטתה וציינה במכתבה כי "'בצלם' הוא ארגון המבוסס על מקורות בלתי אמינים בפעילותו לפגוע בישראל, וארגון 'אל-חאק' מקדם חרם נגד ישראל וחברי הארגון אף מקושרים לארגוני טרור כגון החזית לשחרור פלסטין"

    מקרון ונתניהו צילום: חיים צח, לע"מ
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאמצים אחרונים לבטל את החלטת ממשלת צרפת בדבר הענקת פרס זכויות האדם לשנת -2018 לארגון "בצלם" ולארגון הפלסטיני "אל-חאק". שני ארגוני שמאל קיצוני המכפישים את חיילי צה"ל בעולם. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי שיגרה היום (ראשון) מכתב תקיף לשר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן, בדרישה לבטל את הזכייה.

    במכתב, שהועבר עם העתק לשרת המשפטים הצרפתייה ניקול בלובט, מחתה חוטובלי על "הענקת אות ההוקרה לארגונים אנטי-ישראליים". המכתב הוא המשך ישיר של מחאה ישראלית חריפה שהובילה שגרירת ישראל בפריז, עליזה בן נון, מול משרד המשפטים הצרפתי בשבוע שעבר עם הדיווח על הענקת הפרס.

    סגנית שר החוץ הדגישה כי ישראל מצפה שצרפת תחזור בה מהחלטתה וציינה במכתבה כי "'בצלם' הוא ארגון המבוסס על מקורות בלתי אמינים בפעילותו לפגוע בישראל, וארגון 'אל-חאק' מקדם חרם נגד ישראל וחברי הארגון אף מקושרים לארגוני טרור כגון החזית לשחרור פלסטין".

    חוטובלי נפגשה מוקדם יותר היום עם השגריה בן נון, והודתה לה על המחאה שהיא בעצמה הגישה לשרת המשפטים של צרפת.

    על פי דיווחים שהגיעו לישראל קיימת אפשרות כי שרת המשפטים של צרפת בלובט לא תשתתף בטקס ותוחלף על ידי פקיד ממשרד החוץ בפריז.

     

     



    0 תגובות