פגישות עם עשרות מנהיגים • נתניהו על פוטין: "פגישה חשובה"

    שלמה ריזל No Comments on פגישות עם עשרות מנהיגים • נתניהו על פוטין: "פגישה חשובה"

    במהלך ארוחת צהריים משותפת למנהיגי העולם השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשולי הטקס הצליח נתניהו להפגש עם פוטין. ראש הממשלה התייחס לכוח של ישראל בעולם כיום ואת הביטוי לדבריו ישראל קיבלה היום, "עשרות מנהיגים באו להיפגש איתי, אין עדות טובה יותר למעמדה של ישראל בעולם מהדרך שבה התקבלנו באירוע הזה"

    טראמפ ונתניהו היום בצרפת
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טקס ציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה וניצחון מדינות ההסכמה בראשות ארה"ב. מתקיים היום (ראשון) בצרפת בהשתתפות כ-70 מנהיגים מהעולם. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן לטקס כנציג החיילים היהודיים במלחמת העולם הראשונה. ראה"מ השתתף בארוחת צהרים משותפת למנהיגי העולם בארוח נשיא צרפת עמנואל מקרון, בארמון האליזה בפריז.

    במהלך האירועים שוחח רה"מ נתניהו עם שורת מנהיגים בכירים, ביניהם: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

    בתחילה לא הסכימו הצרפתים לפגישות צד במהלך היום למנהיגים. אך ראש הממשלה הצליח לקיים שיחה בארבע עיניים עם הנשיא פוטין במהלך ארוחת הצהריין המשותפת למנהיגים.

    יש לזכור כי מאז הפלת המטוס הרוסי על ידי חיילים סורים על אדמת סוריה, נמנע פוטין מלהפגש עם נתניהו. פוטין סיפק לסורים את סוללת הS300 ואמצעי מכ"ם משוכללים, לכן הפגישה היא חשובה מאוד מבחינת נתניהו. יש לציין כי הרוסים כועסים על ישראל ל]י הפרסומים ישראל ממשיכה לתקוף עדיין בסוריה.

    נתניהו דיבר על השיחה עם פוטין: ‏השיחה הייתה טובה ועניינית. אפילו הייתי מגדיר אותה – חשובה.

    נתניהו התייחס לטקס הגדול בצרפת: "אירוע עצום בחשיבותו בתולדות האנושות והציונות. אני מאוד גאה שיצא לי לייצג את מדינת ישראל באירוע החשוב הזה. אני מודה לנשיא צרפת מקרון שהזמין אותנו, אין עדות טובה יותר למעמדה של ישראל בעולם מהדרך שבה התקבלנו באירוע הזה, מהמקום שקיבלנו, תרתי-משמע באמת, בשורה הראשונה של המדינות, ואני רואה בזה מחמאה גדולה למדינת ישראל ולהישגיה".

    עוד הוסיף ראש הממשלה: "הדבר הזה לווה אחר כך בארוחת צהריים, קודם לכן במפגש עם מנהיגים. כמעט כולם מעוניינים בהידוק הקשר עם ישראל. ניגשו אליי בטקס ואחר כך בארוחת הצהריים, רבים-רבים שבאו. השיחות אמנם היו קצרות, חלקן יותר ממושכות, אבל באים ומעוניינים בהידוק הקשרים המדיניים, הכלכליים, הביטחוניים והטכנולוגיים עם ישראל".

    נתניהו סיפר על הארוחה עם מנהיגי העולם: "שוחחתי עם מנהיגים רבים, כמובן עם הנשיא טראמפ וגם עם הנשיא פוטין. אני חושב שהדברים חשובים למדינת ישראל, לאינטרסים הלאומיים שלנו. הדרך שבה התקבלנו משמעותית מאוד. בשולחן ישבתי ליד מנהיגת גרמניה אנגלה מרקל וגם לצד נשיא איטליה והמושל הכללי של אוסטרליה. מה שהיה מעניין זה שורת מנהיגים אפריקנים שידברו על חשיבות שיתוף הפעולה עם ישראל והדרך שבה זה יכול לסייע למדינות שלהם. אין עוררין שישראל היא כוח עולה בעולם ואם מישהו היה צריך הוכחה לזה, הייתי אומר בואו לפריז".



    0 תגובות