שירו של אבא: חיי שרה \\ יואב דיליאון

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: חיי שרה \\ יואב דיליאון

    בכל שבוע מפאר יואב דיליאון את שולחן השבת בדברי תורה אותם זכה לשמוע מאביו ר' בנימין זאב ז"ל. השבוע פרשת 'וירא' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה

    צילום: משה ביטון
    9:08
    26.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"ח-נ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתוב בפרשה: "ויהיו שני חיי שרה.." אומר אבא לשים לב איך הפסוק כתוב. מתחיל במילה "ויהיו" ומסתיים "שני חיי שרה" ומסביר למה ככה בנוי הפסוק ."ויהיו" בגימטריה=37 וזה רמז ל-37 השנים האחרונות של שרה אמנו הנקראות "שני חיי שרה" כידוע, אומר אבא, היתה שרה בת 90 כשילדה את יצחק וכל אותן שנים קודם שילדה את יצחק אינן נחשבות אצלה כשנות חיים כי מי שאין לו בנים חשוב כמת ומה אנו למדים ששנות חיי שרה היו רק 37 כמניין "ויהיו".


    "וישמע אברהם אל עפרון וישקול ארבע מאות שקל כסף.." שואל אבא הרי עפרון חוזר ואומר באוזני אברהם שהוא נותן לו את מערת המכפלה בחינם ומהיכן הבין אברהם שעפרון מבקש 400 שקל כסף תמורת הקרקע שלו?

    מסביר אבא שעפרון רמז על כך לאברהם בזה שאמר "ארץ ארבע מאות שקל כסף ביני ובינך מה היא" ואברהם שהיה חכם הבין את הרמז ומה הרמז? מה היא האות האמצעית במילה עפרון? כמובן רי"ש שבגימטריה שווה 200 ומה היא האות האמצעית במילה אברהם? גם רי"ש וזה מה שכתוב "וישמע אברהם אל עפרון" כלומר אברהם הבין את הרמז של עפרון "ביני ובינך" ומיד נתן לו 400 שקל כסף.


    "ויברכו את רבקה ויאמרו לה אחותנו את היי לאלפי רבבה ויירש זרעך את שער שונאיו.."

    אומר אבא שבפסוק הזה יש הרבה רמזים מי זו רבקה כי רבבה ראשי תיבות ר'בקה ב'ת ב'תואל ה'ארמי. כך הם בירכו אותה שתזכור שהיא משלהם אבל היא אמרה רבקה שזה ראשי תיבות של רבקה בת קדוש ה'. שהיא הייתה מייחסת את עצמה לאברהם שהוא קדוש ה' ולא לבית בתואל.


    "ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל.." אומר אבא שפעם בחול המועד שאלו תלמידיו של הגאון מוילנא זיע"א מנין שאברהם קיים מצות סוכה וענה הגאון כמובן שהכל מרומז בתורה והרי כתוב "וה' ברך את אברהם בכל.." זו סוכה. 'איך?' התפלאו התלמידים והגאון אמר שראשי תיבות של המילה "בכל" מרמזות על סוכות כי:
    ב="בסוכות תשבו שבעת ימים.."
    כ=כל האזרח בישראל ישבו בסוכות.."
    ל="למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל.."



    0 תגובות