חוק "ביבי ביטן"? ח"כ זוהר בהצעת חוק מעוררת סערה

איתי גדסי No Comments on חוק "ביבי ביטן"? ח"כ זוהר בהצעת חוק מעוררת סערה

הסערה הבאה? חוק שהגיש ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מבקש להעניק חסינות נרחבת יותר לחברי כנסת מול הגשת כתבי אישום | זוהר: "כתב אישום בזוטי דברים ובמיוחד כשהוא קנטרני ולא הוגן המגיע עקב לחץ תקשורתי או פוליטי כלפיי נבחר ציבור מוטב לו שיוכרע רק על ידי הציבור"

נתניהו וביטן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול (שני) הנוחה על שולחנה של הכנסת הצעת חוק חסינות המבקשת לתקן את הצעת חוק החסינות משנת 2005 ולהעניק לחברי כנסת חסינות מפני הגשת כתב אישום, עד להסרתה על ידי ועדת הכנסת.

חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם שנחקק בשנת התשי"א, קבע בנוסחו המקורי כי חבר הכנסת לא יועמד לדין פלילי בשל אשמה שנעברה בזמן היותו חבר הכנסת או לפני שהיה לחבר הכנסת, אלא לאחר שניטלה ממנו החסינות לגבי האשמה הנידונה. בהתאם לסעיף האמור, לצורך הסרת חסינות מחבר הכנסת היה על היועץ המשפטי לממשלה להגיש בקשה בעניין זה לוועדת הכנסת והצעת הוועדה בדבר הסרת החסינות הובאה לאישור מליאת הכנסת.

בשנת 2005 תוקן חוק החסינות בהקשר זה. על פי התיקון האמור, כתב אישום נגד חבר הכנסת מוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, שמוסר עותק מכתב האישום לחבר הכנסת, ליושב ראש הכנסת וליושב ראש ועדת הכנסת. לאחר מסירת כתב האישום כאמור, רשאי חבר הכנסת בתוך 30 ימים לבקש שהכנסת, לפי הצעת ועדת הכנסת, תקבע כי תהיה לו חסינות בפני דין פלילי לגבי האשמה שבכתב האישום בשל אחת או יותר מהעילות הקבועות בחוק.

בצעת החוק מוצע להשיב את המצב המשפטי שהיה קיים טרם תיקון החוק בשנת 2005 ולקבוע כי לצורך הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת יהיה צורך בהסרת החסינות על ידי הכנסת, על פי הצעת ועדת הכנסת.

הצע חוק כזו, אם ותעבור, יכולה לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולח"כ דוד ביטן שכנגדם מתנהלת חקירה. אם וכאשר החקירה תבשיל לכדי כתב אישום, הוא יוכל להיות מוגש רק אם ועדת הכנסת תסיר את חסינותם.

ח"כ מיקי זוהר, הודף את הטענות ואומר: "הצעת החוק שהגשתי נועדה להשיב את המצב לקדמותו ולהביא לכך שנבחרי ציבור יהיו מוגנים מפני רדיפה פוליטית כיוון שכתב אישום יוכל להיות מוגש נגדם רק באישור ועדת הכנסת. אין חולק שהדמוקרטיה הישראלית חייבת להבטיח קודם כל את רצון העם ולמנוע מגורמים לא אובייקטיבים לפגוע ברצונו, רק העם יקבע מי יהיו נבחרי הציבור שלו ורק בידיו יהיה להחליט מי ראוי ומי לא".

לדבריו: "על כן, לעניות דעתי, כתב אישום בזוטי דברים ובמיוחד כשהוא קנטרני ולא הוגן המגיע עקב לחץ תקשורתי או פוליטי כלפיי נבחר ציבור מוטב לו שיוכרע רק על ידי הציבור. על מנת למנוע לזות שפתיים ראוי לציין כי הצעת החוק הזו מגיעה על דעתי בלבד ונועדה להגן על כל חברי הכנסת מימין ומשמאל ואין לרה"מ כל נגיעה ליוזמה החשובה הזו".



0 תגובות