ק-רב על הרשות • מקלב: "נפגשנו עם דייטש רק בגלל שלחצו עלינו"

יעקב גפן No Comments on ק-רב על הרשות • מקלב: "נפגשנו עם דייטש רק בגלל שלחצו עלינו"

ח"כ אורי מקלב מדבר על 'חוק הגיוס' "יהיו בו שינויים כמו בכל חוק שעולה בכנסת" על הפירוד בירושלים "בביתר הם ביקשו להיפרד, למה שם זה בסדר?" ועל הבוררות באלעד. מקלב משיב לכל השאלות

ח"כ אורי מקלב עם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ אורי מקלב התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. מקלב שוחח על הבעיות הבוערות בסדר היום הפוליטי והחרדי, חוק הגיוס, הבחירות בירושלים ואלעד.

הראיון נפתח ב'חוק הגיוס' והאיום של יאיר לפיד, לפיד הוא טירון פוליטי ולכן חסרה לו ההבנה בהעברת חוקים בכנסת, לטענת מקלב: "לא מעט פסיקים ישונו ב'חוק הגיוס'. אנשי המקצוע ששומעים את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מצהיר: שלא ישנו כלום בחוק, מלגלגים עליו. אין חוק שאין בו שינויים. עכשיו אנחנו בדיבור עם הח"כים של אגו"י על חוק הגיוס".

על הריצה בנפרד: "ברוב המקומות אנחנו כן הולכים יחד עם אגו״י, בחלק מהמקומות שאנחנו רצים בנפרד זה היה בהסכמה, כמו למשל בעיר ביתר. אבל למה שהם ביקשו לרוץ בביתר בנפרד אז זה בסדר, אבל בירושלים כשאנחנו רוצים לרוץ בנפרד זה פתאום גרוע?".

.

ח"כ מקלב התייחס למשא ומתן לכאורה שהתנהל מול דייטש: "הנה אני מכריז פה: אמרנו מהרגע הראשון לאגו"י שלא נראה לנו שנתמוך בדייטש לראשות, חידדנו כל הזמן את הסיכונים. זה התעכב רק בגלל הכרעת גדולי ישראל. נפגשנו כי לחצו אותנו להיפגש ולשמוע. סתם בדמגוגיה להראות אותנו כאילו אנחנו סגרנו וחזרנו".

עוד הוסיף מקלב: "דגל התורה" לא ניהלה שום משא ומתן עם דייטש, הכל שקרים ילדותיים וקטנוניים. לא חשבנו לרגע שיש כעת היתכנות לראש עיר חרדי בירושלים".

על ההסכם ההיסטורי באלעד, אומר מקלב: "כשהוזמנו לבוררות ב'אלעד' זה היה לפני הטענה של 'שלומי אמונים' על הפרת הסכם ב'בית שמש'. עצם ההגעה שלנו לבוררות הזו הייתה מעידה שכאילו יש כאן בכלל שני צדדים. היה הסכם ברור, הרב פרוש כבר גילה עוד אז בדעתו שהוא רץ פעם נוספת".

עוד הוסיף מקלב: "כאשר עוד היה מדובר ש'דגל התורה' תתמודד ב'בית שמש' הוא כבר חתר לראשות העיר 'אלעד' בניגוד להסכם, מדוע לא הציג בפני גדולי ישראל את בקשת דגל התורה לצו המניעה שהוצא לו?". שואל מקלב.



0 תגובות