90% מגובה המשכנתא: הקואליציה דחתה את פיתרון הדיור לזוגות צעירים

    איתי גדסי No Comments on 90% מגובה המשכנתא: הקואליציה דחתה את פיתרון הדיור לזוגות צעירים

    הצעת החוק של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, נדחתה. על פי ההצעה זוגות יוכלו לקבל משכנתא בגובה של עד 90% מערך הדירה במחיר של עד 1.3 מיליון ש"ח

    צילום: Nati Shohat/Flash90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דחתה את הצעת חוק ערבות למשכנתאות של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, על פי ההצעה זוג יהיה זכאי לקבל משכנתא בגובה של עד 90%. לחילופין הממשלה תקדם הצעת חוק של שר האוצר בו תהיה אפשרות לקבל גובה משכנתא מ-75% עד 90% בלקיחת משכנתא של עד 1.3 מיליון ש"ח.

    הצעת החוק מבקשת לקבוע בהוראת שעה למשך שנתיים כי לזכאים חסרי דירה תינתן ערבות מדינה לרכישת דירת מגורים יחידה, בסכום של עד 150,000 שקלים חדשים ולא יותר מ-20% מהדירה הנרכשת ובתנאי שמחיר הדירה הנרכשת אינו עולה על 1.3 מיליון שקלים חדשים.

    חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס הציגה את הצעת החוק ואמרה כי אביה בתפקידו כשר השיכון בנה כ-25,000 דירות בשנה.

    סגן שר האוצר, יצחק כהן (ש"ס) השיב בשם הממשלה ואמר כי הוצע לח"כ לדחות את ההצבעה, אולם היא סירבה ולכן הוא קורא לחברי הכנסת להתנגד להצעה.

    חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס השיבה להתנגדות ואמרה שזו פרצופה האמיתי של הקואליציה שהפריפריה לא מעניינת אותה. גב' פרץ שהתפרצה אתמול לדברי ראש הממשלה חולת סרטן והיא נאלצת לנסוע לבית החולים בלינסון לקבל טיפולים רפואיים. לממשלה פתרון קסם להוריד את מספר העניים בדרך של שינוי בחינת העוני.

    ליו"ר הכנסת הוגשו חתימות של 20 חברי כנסת לקיום הצבעה שמית.

    ברוב של 27 תומכים מול  48 חברי כנסת שהתנגדו להצעה, הצעת החוק נדחית.



    0 תגובות