נאום החבילה: "אמור לי דעתך על התיישבות ואגיד לך דעתך על בג"ץ"

איתי גדסי No Comments on נאום החבילה: "אמור לי דעתך על התיישבות ואגיד לך דעתך על בג"ץ"

נשיא המדינה תוקף את השיח הציבורי ואומר: "אנו מתחילים לדבר כמו עסקת חבילה. מה עמדתך בנושא התיישבות ואדע מה אתה חושב על מערכת המשפט. בשיח הפוליטי של עסקת החבילה זה הכל או כלום ואסור לשבור שורות. אתה אתנו או נגדנו"

נשיא המדינה רובי ריבלין צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה רובי ריבלין נאם בפתח מושב החורף של הכנסת ואמר: "הבית הזה משכן הדמוקרטיה הישראלית. אני תמיד מתכבד להיות בבית הזה. מדינת ישראל עושה את דרכה בחכמה ובזהירות. אנו נדרשים למצוא את האיזון בין העצמה שבכח לבין העצמה שבאיפוק ואנו נדרשים ליצירתיות. אנו מודים לכוחות הביטחון כולם על המאמצים הבלתי נלאים להבטיח את שלומנו ושגרתנו".

עוד אמר ריבלין: "בכל מקום אני פוגש את האנשים שחיים כאן. אני מתפעם מהלב העצום שלהם ומהנכונות שלהם לתת מזמנם ומרצם כדי שלאחרים יהיה יותר טוב. ואכן, במובנים רבים מצבו של העם היהודי שלפני כשמונים שנה ניצב בפני סכנה, מעולם לא היה טוב יותר. אמנם בישראל 2018 כולם רוצים להשפיע על דמותה של המדינה אך התחושה היא שכל צד מושך בחבל והדגל מאיים להיקרע. השלום שאנו רבים עליו הפך לכלי מלחמה. הלהט לעדריות. אנו מאבדים את האמפתיה ואת ההקשבה ואת השלום הפנימי".

לדבריו: "אנו מתחילים לדבר כמו עסקת חבילה. מה עמדתך בנושא התיישבות ואדע מה אתה חושב על מערכת המשפט. בשיח הפוליטי של עסקת החבילה זה הכל או כלום ואסור לשבור שורות. אתה אתנו או נגדנו. לא חשוב שהליכוד של חוק הלאום הוא אותה מפלגה שהשתתף בחקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. ושהעבודה הקימה יישובים. שבגין סבר שיש שופטים בירושלים ורבין אמר בלי בג"ץ ובלי בצלם. אל תבלבלו אותי עם העובדות".

ריבלין הוסיף: "האמת היא שכולנו חכמים וכלנו נבונים וכלנו יודעים את התורה. לכולנו אכפת כולנו נאבקים על הערכים הנכונים אבל כולנו מחמיצים את הלקח המר. הניצחון בקרב אחים פירושו הפסד במלחמת הקיום. יותר מאיום גרעיני ומהטרור ומאויבים המבקשים לכלותינו. ראי ראי שעל הקיר מי הכי צודק בעיר. וכל המראות מציגים למביטים בהם את אותה התמונה. המקום שאנחנו אנחנו צודקים הוא קשה ועגום".

ריבלין אמר: "אני מאמין בחירות ובשוויון ומאמין בזכותנו על הארץ, מאמין בשמרנות משפטית אבל מכריז 'יש שופטים בירושלים'. מורכבות היא לא צרעת".



0 תגובות