מג"ד בחטיבת עציון ל"אתר קול חי": "ממשיכים במצוד אחר המחבל"

    קובי פינקלר 1 Comment on מג"ד בחטיבת עציון ל"אתר קול חי": "ממשיכים במצוד אחר המחבל"

    אם תשאלו את סא"ל עזמי, מג"ד גדוד 'רומח', היחס בשטח ליידוי אבנים הוא כמו אל "פיגוע לכל דבר" | על המצוד אחר המחבל: "אנחנו פועלים כל העת כדי למצוא את הרוצח ועוזריו ואני בטוח שבעזרת השם נביא אותם מהר ככל הניתן למצות את הדין על הפשעים שהם ביצעו" | סיור בלב בשטח

    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדיווח בחדשות הבוקר, היה לקוני. כזה שמתקבל בכל בוקר. כוחות צה"ל עצרו הלילה 14 מבוקשים. במהלך סריקות של לוחמי צה"ל בכפר בית פג'אר, בגזרת בית לחם, תפסו הלוחמים כספי טרור בשווי מאות שקלים הכוחות יצאו בשלום וללא נפגעים.

    שעות אחדות לאחר מכן, ביקשנו ללמוד מקרוב. להכיר את השטח, את האנשים הפועלים בגיזרה.

    "יש פה הרבה עשייה, החבר'ה עושים כאן עבודה קשה", אומר סא"ל עזמי מפקד גדוד 'רומח' מחטיבה 7 של השריון שחייליו עכשיו בגזרת בית לחם בחטיבת עציון, "כמי ששומר על קשר הדוק עם התושבים בגזרה אני יכול לקבוע ש"האזרח סומך עלינו בעיניים עצומות ומה שאנחנו עושים כאן ממלא אותנו".

    הג'יפ הממוגן שלו עובר בסמוך לתקוע הערבית.

    "כמעט כל יום אני מדווח על יידוי אבנים פה", אני שואל אותו "אין הרתעה?"

    אני והמגד

    "יידוי אבנים זה פיגוע לכל דבר" | בסיור

    סא"ל עזמי מישיר מבט ותוך כדי נהיגה אומר "לנו ברורה מאד חשיבות שימורה של ההרתעה במיוחד בזירת יהודה ושומרון, והדבר נעשה בפעילות מתמשכת תחבולנית וכזו שהצד השני לא צופה לה ולא יודע להיערך אליה. מבחינתי כל אירוע הוא חמור מאוד וכך אנחנו מתייחסים אליו. מתייחסים לאבן כאל פיגוע לכל דבר". הוא מזכיר מאות פיגועים (לדברי השב"כ סוכלו 800 פיגועים) שנמנעים בגופם של חיילי צה"ל.

    באשר למורכבות המציאות שבה כוחותיו נכנסים לכפרים וסופגים מטר אבנים, אומר עזמי כי לכוחות קיימת הבנה שזהו תפקידם, להתייצב בין המפגעים למתיישבים, ובין השאר גם לספוג, "לכן אנחנו כאן", הוא אומר ובאשר לסיכוי להסלמה נוספת הוא אומר כי "המציאות משתנה חליפות וקיימות עליות ומורדות גם בהסלמה", אומר סא"ל עזמי ומוסיף: "איו"ש הוא מקום שבו הערכת המצב משתנה כל הזמן. נושא הפיגועים הוא נושא מרכזי. האם אני יכול לנצל מומנטום של הצלחה במקום אחד גם במקום אחר? זה בורג משמעותי בהערכת המצב שלנו. אחרי אירועים גדולים תמיד תהיה היערכות שונה מעט של כוחותינו כדי למנוע פיגועי השראה במקומות אחרים", הוא אומר תוך שהוא נזהר מלחשוף דרכי פעילות.

    אנחנו נמצאים כמה מאות מטרים מצומת הגוש ומתבקשת השאלה על הקלות שבה נרצח ארי פולד הי"ד ועל זעם התושבים "ההתיישבות מדברת בצדק על האירועים. מבחינתי כל אירוע הוא חמור מאוד וכך אנחנו מתייחסים אליו", הוא משיב.

    "כמות הכוחות שאנחנו מקצים כאן היא כתוצאה של הערכת המצב הזו. יש כאן סד"כ מאוד גדול כדי למנוע אירועים כאירוע הרצח בברקן. אנחנו פועלים כל העת כדי למצוא את הרוצח ועוזריו ואני בטוח שבעזרת השם נביא אותם מהר ככל הניתן למצות את הדין על הפשעים שהם ביצעו", אומר המג"ד וכבר ממהר לעמדה הממוקמת מול קבר רחל כדי להכין את המקום לאירועי השבוע הבא, יום פטירת רחל אמנו.

    בית לחם מלמעלה

    בית לחם מלמעלה



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה הסירטונים לא עובדים?