בעל מפעל ב'ברקן': "אמשיך להעסיק פלסטינים"

אריאל שרפר 1 Comment on בעל מפעל ב'ברקן': "אמשיך להעסיק פלסטינים"

עמי גיא, בעליו של מפעל "סלטי שמיר" באזה"ת ברקן בשומרון בשיחה עם כתב 'קול-חי': "הפלסטינים כועסים מאד על המחבל שסיכן את מקום-עבודתם אני לא חושש להמשיך לעבוד איתם" | על היתכנות לפיגוע נוסף הוא אומר: "30 שנה היה כאן שקט עד הפיגוע מדובר במקרה חד פעמי" | סלט ערבי ישראלי

אנשי זק"א בעבודת קודש במקום הפיגוע צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'ברקן' דו-קיום כלכלי: תמונת המצב כיום יומיים לאחר הפיגוע, עולם כמנהגו נוהג והעסקים ממשיכים כרגיל. למעט המפעל בו התרחש הפיגוע הנורא, היגון והכאב עדיין נמצאים כאן באוויר. שאר בעלי העסקים באזור מרגישים את השינוי במיוחד בתחילת המשמרות במפעלים. מסתבר שנהלי הכניסה לעובדים הפלסטינים הוחמרו ולכן הבדיקות הם הרבה יותר קפדניות ודקדקניות, על כל אדם שמבקש לבוא בשערי המפעל גם אם מדובר בעובד וותיק. היום מספרים בעלי העסקים "הבידוק נמשך למעלה משעה כל בוקר".

עמי גיא הבעלים של מפעל 'סלטי שמיר' בברקן אשר מעסיק אצלו כ-130 עובדים
מתוכם מאה פועלים פלסטינים, במהלך הראיון ל'אתר קול-חי' הוא אומר: "כי הוא אינו חושש מהמשך העסקת פלסטינים בעקבות הפיגוע במפעל אלון, אך אינו יכול להכחיש שתרחיש כזה חלף בראשו מאז למרות שהוא אינו סבור שהדבר יקרה שוב".

מה לדעתך גרם למחבל לבצע את הפיגוע דווקא באזה"ת ברקן?

גיא לא מקל ראש בפיגוע אך מצד שני רוצה להאמין שאין סכנה: "אין לי מושג והחוקרים של הפיגוע בטח ידעו יותר טוב אבל אני רוצה להאמין שאין סכנה להמשיך לעבוד בברקן למרות שאני לא מקל-ראש במה שקרה, אך לדעתי מדובר במקרה קיצוני חד-פעמי. אני פעיל עסקית ב'ברקן' כבר שלושים שנה ולא היה פיגוע אחד באזור עד לפני יומיים וכל העובדים פה חיים יחד הרבה שעות ומכירים אחד את השני גם מעבר לשעות העבודה. ברור לי שמעכשיו הדברים עלולים להשתנות".

WhatsApp Image 2018-10-09 at 18.49.24

האם אתה תמשיך להעסיק פלסטינים במפעלך למרות שיש עובדים שחוששים?

גיא מרוצה ממוסר העבודה הפלסטיני: "אני בהחלט מבין את העובדים שחוששים לאור הדבר הנורא שקרה במפעל אלון- אך אני לא חושש להמשיך לעבוד עם הפלסטינים שלדעתי הם עובדים טובים וחרוצים עם מוסר עבודה גבוה וידיעה שהם מרוויחים בעבודה בישראל הרבה יותר מעבודות בשטחי הרש"פ".

אז אתה אומר שהמחבל בעצם פגע בהם?

הפיגוע פגע בפלסטינים: "בהחלט. הם עצמם כועסים על הפסד עבודה של יותר משעה וחצי בבוקר בשל החמרת הבדיקות הביטחוניות בכניסה לאזה"ת ברקן וגם רואים שהרבה מהם כועסים על כך שהמחבל סיכן להם את מקום העבודה. והוא לא פגע רק בהם"

גיא משתף אותנו בפרט חשוב שקשור למשפחת המחבל: "אבא של המחבל עבד עשרות שנים בישראל ובנה לו טירה בכפר הפלסטיני שעכשיו יהרסו אותה ובכלל רמת החיים של הפלסטינים בכפרי השומרון מאד גבוהה וכל פיגוע כזה של מפגע בודד מסכן את זה. בגלל זה הפלסטינים באזור גם לא תומכים בחרם על מוצרים מיו"ש כי זה פוגע בהם ולא בישראל".

אתה מתכוון להשאיר את המפעל שלך בברקן ולא להעתיק אותו למקום אחר?

החיים ממשיכים: "אמרתי שאני לא חושש אך לא יכול למנוע את החשש של עובדים ישראלים שממשיכים לעבוד בברקן אחרי הפיגוע. אני אישית מתכוון להמשיך לעבוד באותו מקום ובאותה דרך ואני מקווה מאד שהמציאות החדשה שנוצרה לא תסכן את האופי המיוחד של אזור התעשיה ברקן".

.

אוייבים מבית ומחוץ: אזור תעשייה "ברקן" הוא אזור תעשייה הנמצא בסמוך למושב "ברקן" ומכאן שמו. הוא נמצא צפונית לכביש חוצה שומרון. אזור התעשייה הגדול יושב על 1300 דונם מתוכם 650 דונם הוקצו לתעשייה. אזור התעשייה הלך והתפתח והעסיק למעלה מ-5,000 עובדים. הדבר שגרם לבלימת התפתחותו הוא החרם של ארגוני שמאל קיצוני בעולם כנגד מפעלים המייצרים בשומרון, כתוצאה מכך מפעל "מוליטילוק" עבר ליבנה, "בייגל בייגל" לצפת ו"יקבי ברקן"שעל שם המקום נקרא היקב עבר לקיבוץ חולדה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא נורמלי עדין יעסיק רוצחים עם דדדדם על ידים רוצה שידקרו אותו או ירו בו