גלנט: "אנו נעמיד את הידע הטכנולוגי שלנו לכל מדינה שתפעל נגד הטרור"

    איתי גדסי No Comments on גלנט: "אנו נעמיד את הידע הטכנולוגי שלנו לכל מדינה שתפעל נגד הטרור"

    בנאומו בוועידת UMF בהשתתפות כלל שרי החוץ של מדינות הים התיכון, תקף שר השיכון יואב גלנט את איראן וההרס שהיא זורעת באזור. השר הציע שיתופי פעולה עם ישראל במגוון נושאים לחיזוק הבריתות האזוריות

    השר גלנט עם שרי החוץ של ספרד ויוון
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, אלוף (במיל׳) יואב גלנט נאם היום (שני) בכנס העשור של ארגון ה"UMF" (איחוד מדינות הים התיכון) שמתכנס בברצלונה אשר בספרד.

    בכנס לוקחים חלק שרי חוץ, דיפלומטים ונציגים בכירים מכל מדינות האיחוד – 28 מדינות האיחוד האירופי ו-15 מדינות מאזור הים התיכון וביניהם נציגים מ'ירדן', 'מצרים' ו'הרשות הפלשתינית'.

    שר השיכון פנה בנאומו לשרי החוץ ודיבר על הטרור האירני באזור: "לטרור פנים רבות ומכוערות, אבל, הפנים המסוכנות וההרסניות מכולן, הם פניו של הטרור המדינתי המופעל בשליחותה של ישות מדינתית אידאולוגית המקנה לטרור תמיכה ועורף ומאפשרת לו להסתמך על משאביה ויכולותיה. זהו האופי האלים והקטלני של מאמץ הטרור האיראני – שיעי באזורנו. למרות שאיראן מרוחקת כ-1500 ק"מ מהים התיכון, היא שולחת להבות של טרור ושנאה לעבר חלק ניכר מהמדינות השוכנות במערב אסיה וצפון אפריקה."

    עוד הוסיף השר בנאומו: "בשנים האחרונות המעורבות האיראנית הפכה לגורם העיקרי המערער את היציבות בעיראק, בלבנון, בסוריה, בתימן ובמדינות אחרות. איראן עושה זאת לא רק באופן ישיר, אלא באמצעות רשת שנבנתה בקפידה באמצעות ארגוני טרור כמו חיזבאללה בלבנון, וחמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה".

    השר קרא הנאומו לנציגי המדינות ואמר: "בשם מדינת ישראל, כמו גם בשם עשרות מיליוני אזרחים של מדינות במזרח התיכון, אני קורא לכל המדינות החברות של ארגון זה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו. עלינו להתאחד ולהראות לאיראן, חיזבאללה, חמאס וכל שאר שותפיהם לטרור, שאין יותר ביכולתם להטיל להבות של טרור בקרבנו".

    עוד דרש השר לפעול יחד: "עלינו לעצור את הפעילות שלהם. לאור הניסיון שמדינת ישראל רכשה בפעולות נגד טרור ובמודיעין האזרחי והצבאי, אנו מוכנים להעמיד את הידע הטכנולוגי שלנו לטובת כל מדינה אשר תפעל כנגד הטרור".

    כמו כן, בנאומו פנה השר גלנט למדינות השוכנות מסביב לים התיכון והציע להן עזרה ושיתוף פעולה בתחומים אשר עימם מתמודד אזור הים התיכון – טיהור מים, חקלאות, פיתוח רפואה ואנרגיה.



    0 תגובות