הקרב על הורדת אחוז החסימה חוזר: ראש הממשלה לא מרפה

    איתי גדסי No Comments on הקרב על הורדת אחוז החסימה חוזר: ראש הממשלה לא מרפה

    לאחר הסיבוב האחרון, בו הודיע יו"ר ש"ס כי אין מה לדון על הורדת אחוז החסימה. ראש הממשלה מנסה שוב לעלות את הנושא לסדר היום "בהסכמת כולם"

    דרעי מתנגד להורדת אחוז החסימה, נתניהו בעד צילום: פלאש 90
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מורידים או מאבדים: סאגת הורדת אחוז החסימה שוב חוזרת לשולחן הדיונים, ראש הממשלה נתניהו אמר היום (ראשון) לראשי הקואליציה: "אני מעלה את האפשרות של הורדת אחוז החסימה בחצי אחוז. זה חייב להיות בהסכמה של כולם. בלי הסכמה כזאת לא נתקדם בנושא".

    יו"ר ש"ס אריה דרעי מתנגד חריף להורדת אחוז החסימה, ההצעה עלתה במושב הכנסת הקודם על ידי ראש הממשלה וח"כ דוד ביטן, אך נדחה בחריפות על ידי דרעי שדרש מראש הממשלה להוריד את ההצעה מסדר היום במיידית וכך היה.

    הרצון של נתניהו להורדת אחוז החסימה הוא מכיוון שיש פחד לאבד מנדטים של מפלגות קטנות מהימין כמו שהיה בפעם הקודמת, הדבר השני הוא כי הגורם לאחדות המפלגות הערביות היה העלאת אחוז החסימה, הורדת אחוז החסימה תביא שוב להתפלגותם, והפחד כי יהיה ראש אופוזיציה מהמפלגות הערביות יירד מסדר היום.

    מנגד דרעי טוען כי הורדת אחוז החסימה תכניס עוד שחקנים קטנים לזירה, שיערערו את הקואליציה ולא יתנו משילות מוחלטת של הממשלה, הממשלה תהה נתונה ללחצים ממפלגות קטנות ולא תוכל לתפקד.



    0 תגובות