בעקבות זיכוי הרב הבר: חוק להסדרת 'תרומת כלייה' דרך עמותה

איתי גדסי No Comments on בעקבות זיכוי הרב הבר: חוק להסדרת 'תרומת כלייה' דרך עמותה

לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק נגד הרב ישעיהו הבר | ח"כ אורי מקלב מקדם הצעת חוק אשר תסדיר את נושא 'תרומת כלייה' דרך עמותה

רבים חבים לו את חייהם בזכות מפעל חייו להשתלות כליה | הרב הבר זצ"ל צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה חבר הכנסת אורי מקלב מברך על הודעת הפרקליטות היום (חמישי) לסגור את התיק בעניינו של הרב ישעיהו הבר, הדברים שהיום מתבהרים היו ברורים מתחילה מעל לכל ספק, אנו נמשיך בחקיקה להסדרת כל נושא השתלת הכליות בישראל כך שתיווצר המסגרת הברורה בעניין מערך ההשתלות בישראל ואף יוכלו להרחיב את האפשרויות הקיימות כיום.

על פי הצעת החוק שיזם ח"כ אורי מקלב מושתלי כליה יוכלו לתרום לעמותה הפועלת למען השתלות הכליה בישראל ובמטרה להגביר את המודעות לטובת נזקקי הכליות והסדרת התרומה שתינתן רק לצרכי פרסום וקידום מוסד השתלות הכליה בישראל.

בנוסף, כדי למנוע סחר אסור באיברים, ייאסר על תורם הכליה לקבל תמורה כלשהי או טובת הנאה עבור תרומתו. הצעת החוק אף מבקשת לעגן בחקיקה את רשימות ההמתנה לתורמי כליה כך שתורמים יוכלו לבחור בין מקרים ספציפיים את המקרה הנוגע ביותר לליבם לצורך התרומה.

ח"כ מקלב הסביר כי כיום קיימת נוקשות רבה בדרג הפקידותי בכל הקשור לתרומת כליות. "כל אדם שרוצה לתרום – יוכל לתרום. מטרתה של הצעת חוק זו להגדיל את מספר תורמי אברים להשתלה מאדם חי, כדי לאפשר הצלת חיים של חולים הזקוקים להשתלה וצפויים לסכנת מוות בשל מחסור באברים להשתלה".



0 תגובות