המתיחות בצפון הארץ: ההיערכויות, התרגילים והעובדות בשטח

    קובי פינקלר 1 Comment on המתיחות בצפון הארץ: ההיערכויות, התרגילים והעובדות בשטח

    בצה"ל מספקים מידע מאופק על הנעשה מצד ישראל בתחום הבטחוני בצפון הארץ | ההיערכות הצהלי"ת מול כח מחבלי חיזבאללה והצבת המכשולים שיקשו את פעילות חיזבאלה | קצין בכיר בפיקוד הצפון: "חיזבאללה לא יכול לעשות אירוע בלי שאנחנו נדע על כך"

    פעילות בגזרת הצפון צילום: דובר צה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דובר צה"ל

    שתים עשרה שנים לאחר שהסתיימה לה מלחמת לבנון השניה והטראומה הגדולה עם חטיפתם ורציחתם של לוחמי צה"ל, בצה"ל משנים את דפוס הפעולה ודרכי ההגנה בצפון.

    אחד עשר ק"מ של חומה כבר נבנתה מול לאורך הגדר, הוקמו מכשולים, נחשפו שטחי קרקע רבים ובצה"ל יודעים לקבוע כי רמת הידע המודיעיני על כל מה שנעשה מעבר לגבול היא טובה מאד "חיזבאללה לא יכול לעשות אירוע בלי שאנחנו נדע על כך", אומר קצין בכיר בגיזרה ומוסיף "אם התכנון של חיזבאללה הוא לפרוץ את הגדר, להיכנס פנימה לשטח ישראל ולהשתלט על ישוב או על מוצב ולחזור הביתה בשלום, זה לא יקרה. לא יהיה אחד שיחזור חזרה" אומר הקצין.

    מבט פנימה לתוככי לבנון, מראה על נוכחות גבוהה של אנשי חיזבאללה לאורך הגבול "להערכתנו יש כמה מאות פעילים לאורך הגדר", אומר הקצין ומוסיף "אנחנו ערוכים לכך היטב".

    עשרים ושניים ישובים צמודי גדר, ישנם לאורך גבול לבנון, הפרוס על פני שטח של 130 ק"מ.

    ארגון הטרור חיזבאללה ספג מכה קשה בסוריה עם כ-2,000 הרוגים וכמעט 9,000 פצועים אך מאידך, כוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה שמונה כמה אלפים, מאד השתפרה ולכך בדיוק נערכים בצבא.

    חומה גדר

    הקמת הגדר החדשה היא רק אחת מדרכי ההגנה לאורך הגבול. בשנים האחרונות הוקמו מיצוקים ומכשולים במרחב הגזרה שמטרתם – ניצול הקרקע למען עיכוב האויב והגנה על היישובים.

    במסגרת תכנית שוטפת לחיזוק ההגנה על יישובי הצפון, החל השנה פיקוד הצפון בהובלת עוצבת "הגליל" ובשיתוף מנהלת "גבולות ותפר" במשרד הביטחון בהקמת מכשול הנדסי בגבול לבנון.

    בניית המכשול הינו צעד הגנתי המיושם בשטחה הריבוני של מדינת ישראל. המכשול אינו חוצה את הקו הכחול כפי שנקבע על ידי האו"ם בשנת 2000. מדובר במהלך מתוכנן שנועד לשמר את היציבות בגבול לטווח הארוך ומתואם באופן מלא עם כוחות יוניפי"ל. האינטרס לשמירה על היציבות היחסית שריר וקיים ואין סיבה שיושפע מהעבודות שמתקיימות כולן, כאמור, בשטח מדינת ישראל.

    המכשול נבנה מדרום וממזרח לגדר הקיימת כאשר בנייתו מתבצעת בשלושה מרחבים: רכס הסולם, מטולה ומשגב עם.

    תפיסת ההגנה של הצבא בנויה משלושה מרכיבים אומר קצין בכיר "בשגרה על סד"כ קיים, בחירום תגבור משמעותי כשרמת האיסוף המודיעיני גדלה לעין שיעור בשנים האחרונות". כרגע יש דיון על מספר נקודות במחלוקת לגבי תוואי הגדר ובכל מקרה זה לא יפריע לצה"ל להשלים את העבודות, "אין כרגע שום רצון מצד החיזבאללה לפתוח במלחמה אבל אם היא תפתח אנחנו מוכנים לכל", סיים הקצין את דבריו.

    ולנו אין אלא לסמוך על אבינו שבשמים ולישא תפילה שנזכה שיקוים בנו הכתוב "ד' ילחם לכם ואתם תחרישון.."

    חיילים צפון חייל צפון הקמת מכשול צהל מכשול חומה צפון טרקטורים חומה



    1 תגובות

    מיין תגובות