קטר טורקי: קטאר תעניק סיוע כלכלי לטורקיה בסך 15 מיליארד דולר

    מוטי סבן No Comments on קטר טורקי: קטאר תעניק סיוע כלכלי לטורקיה בסך 15 מיליארד דולר

    הסיוע יגיע למדינה בשורת פרויקטים כלכליים השקעות ופקדונות | בעקבות בדיווחים הלירה הטורקית עלתה ב6% | מאז שסעודיה והמפרציות הטילו חרם על קטאר, הקשר עם טורקיה הלך והתהדק

    מפגין מחזיק בדגל טורקי צילום: בד רחים כתיב, פלאש 90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכלי התקשורת בטורקיה מדווחים היום (רביעי) כי מי שנחלצת לעזרתה של טורקיה, היא קטאר, אשר תעביר אל טורקיה חבילת סיוע כלכלי על סך של 15 מיליארד דולר.

    חבילת ההשקעות הוכרזה, לאחר שאמיר קטאר השייח' תמים אל-תאני נפגש עם נשיא טורקיה ארדואן, באנקרה. בזמן בו הלירה הטורקית מתרסקת, היחסים בין ארה"ב לטורקיה עלו על מסלול שכנראה לא תהיה חזרה ממנו בזמן הקרוב.

    הלירה הטורקית איבדה כ-40% משוויה מול הדולר השנה. האינפלציה מזנקת והריבית לא יורדת. המגזר הבנקאי בטורקיה בסכנת פשיטת רגל, דבר שגרם לזעזועים בשווקי העולם.

    לאור החדשות מקטאר עלה המטבע הטורקי ב-6% מדובר בעלייה קלה.

    הקשרים הטובים של קטאר וטורקיה הגיעו לאחר, שסעודיה והמפרציות ניתקו את קשריהם עם קטאר, בטענה שהיא תומכת בטרור וחברה של איראן הפועלת נגדם. טורקיה שחששה שסעודיה תפלוש לשטח קטאר שלחה טנקים וכחות צבא להגן על גבול קטאר מפני סעודיה.

    קטאר הודיעה, כי תשקיע בכמה פרוייקטים כלכלים, השקעות ופקדונות בסך 15 מיליארד דולר. דוברו של ארדואן מסר: יסודות הכלכלה הטורקית הם חזקים וטורקיה תצא מתהליך זה חזק יותר", כתב אבראהים קאלין.

    
    

    0 תגובות