המהפכה הבאה בירושלים: 20,000 יח"ד ייבנו בעיר

    איתי גדסי No Comments on המהפכה הבאה בירושלים: 20,000 יח"ד ייבנו בעיר

    הסכם דיור, תעסוקה ופיתוח מקיף בין הממשלה לעיריית ירושלים במסגרתו: ייבנו 20 אלף דירות חדשות, יוקמו 3 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה חדשים ויושקעו 1.4 מיליארד ₪ בפיתוח השכונות הוותיקות בבירה. ניר ברקת: "זהו יום היסטורי בבניינה של ירושלים ויום חשוב לעתידה"

    צילום: פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה לזוגות הצעירים: עיריית ירושלים ורשות מקרקעי ישראל הגיעו לאחרונה לשורת הסכמות במסגרתם, ייבנו 20 אלף דירות חדשות ברחבי הבירה, מהם 8,000 דירות בהתחדשות  עירונית, יוקמו 3 מיליון מ"ר מתחמי תעסוקה חדשים שייצרו הכנסות גדולות לעיר, ויושקעו 1.4 מיליארד ₪ בפיתוח תשתיות בשכונות הוותיקות בבירה. ההסכם יובא לאישור מועצת העיר בשבוע הבא.

    ראש העיר, ניר ברקת ציין כי "זהו יום היסטורי בבניינה של ירושלים ויום חשוב לעתידה. ההסכם חסר התקדים שהובלנו יחד עם רשות מקרקעי ישראל טוב לירושלים וטוב למדינת ישראל. תוספת 20 אלף דירות חדשות בעיר שישאירו 20 אלף משפחות בירושלים, לצד שטחים עצומים לתעסוקה  – יאיצו את הצמיחה שהחלה בעשור האחרון ויבטיחו את העתיד שלה".

    אז מה יש בהסכם שנותן רוח גבית לירושלמים?

     ייבנו כ-12,600 יחידות דיור, הבניה תתפרס בכל חלקי העיר ותאפשר פתרונות מגוונים למגורים ותעודד משפחות צעירות לגור בירושלים.

    ייבנו כ-8,000 יחידות דיור חדשות בהתחדשות עירונית ("פינוי-בינוי"), כאשר במסגרת ההסכם יוקצו 2,500 יחידות דיור לקרקע משלימה בפרויקט "רכס לבן"  לטובת הפרויקטים בעיר.

    ייבנו שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות בהיקף כולל של כ- 3 מיליון מ"ר בפרויקט הכניסה לעיר, לאורך ציר בגין כחלק מקירוי הכביש, צומת בייט, גבעת רם, פסגת זאב, הר חוצבים, מלחה, קריית יובל, אזור התעשייה עטרות, הגבעה הצרפתית ואזורים נוספים, שיביאו לצמצום משמעותי בחוסר הקיים בשטחי התעסוקה בעיר.

    חשוב לציין כי שטחי המסחר החדשים ייצרו הכנסה גדולה שוטפת לעיר שתביא לשדרוג השירותים לתושבים ולצמצום הפערים מול ערים אחרות.

    יושקעו 1.4 מיליארד ₪ בהקמת תשתיות, שטחי ציבור ומבני ציבור הן בשכונות הוותיקות והן בסמוך לשכונות החדשות שיביאו לצמצום פערים. רשות מקרקעי ישראל תשקיע בכך 600 מיליון ₪, ו-800 מיליון ₪ נוספים יושקעו מהכנסות צפויות של אגרות והיטלים משיווק יחידות הדיור.

    כמו כן, שר ירושלים והגנת הסביבה והמועמד לראשות העיר זאב אלקין הגיב על חתימת הסכם הגג בירושלים: "מדובר בבשורה חשובה לתושבי ירושלים והישג יוצא דופן לממשלה ולראש העיר ניר ברקת,עכשיו נפעל יחד כדי לממש את ההחלטה בעבודה משותפת של העירייה מול כל גורמי התכנון והממשלה.

    עוד אמר אלקין: בניית 20,000 יחידות דיור זה צו השעה והדרך היחידה להשאיר את הצעירים בירושלים ולשמר בה את הרוב היהודי. זה צעד ראשון למימוש התוכנית שלי לבניית 100,000 יחידות דיור בירושלים בעשרים השנים הקרובות ואפעל בכל הכח כראש עיר כדי לבצע שלב זה וגם לקדם שלבים הבאים של התוכנית מול הממשלה. יש כאלה שיודעים לדבר ויש כאלה שיודעים לעשות".

    כמו כן, סגן ראש העיר ירושלים ויו״ר הוועדה לתכנון ובניה בירושלים יוסי דייטש התייחס לאישור: ״אישורן של 20 אלף יחידות דיור חדשות ושטחי מסחר בכניסה לעיר, בהר חוצבים, בקריית יובל, בגבעה הצרפתית ובשכונות נוספות בעיר היא בשורה של ממש עבור צעירי העיר.

    כמי שעומד בפועל בראש הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, אני יודע עד כמה מצוקת הדיור בעיר, בפרט עבור זוגות צעירים, גדולה ואקוטית ולכן ראיתי ואני רואה באישור פרויקטים אלו חשיבות רבה ופועל למען קידומם.
    מצוקת הדיור מהווה את הסיבה הראשונה במעלה לעזיבתם של הצעירים את העיר, יחד עם היעדר תעסוקה.

    מיזמי הבנייה החדשים ישנו דרמטית את פניה של העיר ויהווו גורם משמעותי ביותר עבור זוגות צעירים בשיקול האם להישאר לגור בעיר. אני קורא לאישור תוכניות בניה נוספות המיועדות לכלל המגזרים בעיר, על מנת להקל על מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים וכלל תושבי העיר״.



    0 תגובות