אנשי הסוד של ישראל: המזכיר הצבאי החדש אל"מ אבי בלוט

קובי פינקלר No Comments on אנשי הסוד של ישראל: המזכיר הצבאי החדש אל"מ אבי בלוט

בטקס שנערך בלשכת ראש הממשלה, בהשתתפות הרמטכ"ל שרים ואנשי ציבור. אל"מ אבי בלוט נכנס לתפקידו כמזכירו הצבאי של ראה"מ. נתניהו אמר בטקס: מדובר באחד התפקידים הרגישים והקריטיים במערכת הביטחון

צילום: לע"מ קובי גדעון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הכח הנכנס: בלשכת ראש הממשלה התקיים היום (רביעי) טקס חילופי מזכיר צבאי לראש הממשלה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, שרים, בכירי מערכת הביטחון, בכירים נוספים ובני המשפחות. תפקידו של המזכיר הצבאי הוא קריטי ומהמכריעים במערכת הביטחון, הוא למעשה הקשר בין הדרג הצבאי-הביטחוני כולו לראש הממשלה. מדובר באחד התפקידים הרגישים במדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את הטקס ואמר: "התפקיד של המזכיר הצבאי הוא הרבה יותר חיוני ממה שנוהגים להבין בציבור והוא נעשה יותר ויותר חיוני במהלך הזמן. משום שהוא מחבר את כל גורמי הביטחון, ולא רק גורמי הביטחון. בעבודתו של ראש ממשלה בישראל התיווך הזה הוא קריטי.

ראש הממשלה החמיא לאליעזר טולדאנו: עשית את זה בצורה יוצאת מן הכלל, אבל במרכיב הזה כמובן, לא פחות חשוב, ובעיניי לאורך השנים אפילו יותר חשוב, זה היכולת להיות חוליית החיבור בין ראש הממשלה לכיוון ההפוך, לכיוון צה"ל, אל כיוון שאר גורמי הביטחון.

בהמשך דבריו, הסביר את חשיבות איוש התפקיד באיש לוחם: אני חושב שמי שהיה לוחם יהיה תמיד רגיש למחיר הפעולות שלו, למחיר המלחמה. מחיר המלחמה הוא כבד, הוא נורא, והידיעה שאין לנו ברירה אלא לשלם את המחיר הזה, הידיעה הזאת אומרת תמיד כיצד אנחנו מצמצמים אותו.

עוד אמר נתניהו: אני חושב אליעזר, ואני בטוח שגם אתה יודע (בפנייה לבלוט), שהדבר הזה תמיד עמד לנגד עיניך, כפי שזה עומד לנגד עיניי, ולא הייתי צריך להסביר אותו – בצד התקיפות, בצד הנחישות, תמיד לדעת את מחיר המלחמה. (בפנייה לבלוט) אני סומך עליך שגם אתה תהיה שם, לצד הצורך לנצח במלחמה.

(בפנייה לאליעזר) מכל ההיבטים האלה אני יכול להגיד לך מילה אחת: תודה".

מייד לאחרי דברי ראה"מ דיבר הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט: ״אליעזר התמנה לתפקיד אחרי שורה של אלופים שכיהנו בתפקיד הזה ומילאו את זה בכישרון רב. המינוי כמפקד אוגדת עזה, אולי האוגדה המורכבת ביותר בעת הזו, הוא הביטוי להערכה העצומה ולעובדה, שנכנסת לפה לפני שלוש שנים כקצין ומפקד וככה אתה יוצא מחר מהתפקיד הזה. אני חושב שזה מבטא את האמון העצום שיש לי כלפיך ולחברי המטה הכללי שבחרו בך לתפקיד".

אחריו, דיבר המזכ"צ היוצא תא"ל אליעזר טולדנו: "בכל בוקר בכניסה ללשכה אני קורא את האותיות "משרד ראש הממשלה" ומברך על הזכות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. להיות ריבונים בארץ ישראל.

ראש הממשלה, שלוש שנים בהן ליוויתי אותך במשימה הקשה מכולן – השמירה על ביטחון ישראל. המזכיר הצבאי הוא מאנשי הסוד של מדינת ישראל. ככזה, עמדתי משתאה מול מאות מבצעים נועזים שאושרו על שולחנך, עם הדגש הקבוע: 'כולם חוזרים'.

עוד אמר טולדנו: פעילות עיקשת מול הסכם הגרעין עם איראן, עמידה נחושה מול גל טרור פלסטיני, התמודדות עם התעצמות אויבינו, קרוב ורחוק, דיוני עומק, עזה כמובן ודיפלומטיה חשאית".

בהמשך דיבר המזכיר הצבאי הנכנס אל"מ אבי בלוט: "בכניסתי לתפקיד אני חש יראת כבוד וחרדת קודש להשתייך לפורום כה חשוב, שביכולתו לעשות טוב במציאות ודברים גדולים עבור מדינת ישראל.

אני מבקש להודות לראש הממשלה על הבחירה בי לתפקיד. אני מתחייב לעשות כל שביכולתי על מנת לממש את אחריותי במובן הכי רחב של המילה". אמר אלוף משנה אבי בלוט המזכיר הצבאי הנכנס.



0 תגובות