סקר מפחיד: כמה רוכבי אופניים חובשים קסדה?

    דוד פיינגולד 1 Comment on סקר מפחיד: כמה רוכבי אופניים חובשים קסדה?

    מחצית מתושבי המרכז לא חובשים קסדה ברכיבה על אופניים | רבים מהנשאלים מודים – לא חשים ביטחון ברכיבה | ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה, בסיוע הרשויות המקומיות, חייב לדאוג לסלילת שבילי רכיבה בטוחים ורציפים שבעזרתם ניתן יהיה להפריד בין הרוכבים לכלי הרכב"

    אילוסטרציה צילום: קובי פינקלר
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד מתשעה רוכבי אופניים, נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2018. מדובר בעליה של כ-30% במספר הרוכבים ההרוגים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. על פי נתוני עמותת אור ירוק, בכל חודש בממוצע נהרג רוכב אופניים בתאונות דרכים.

    כמחצית מהרוכבים בתל אביב והמרכז רוכבים ללא קסדה, רוב תושבי השרון, המרכז וירושלים היו עוברים לאופניים ככלי רכב מרכזי אם רק היו להם שבילי אופניים המקנים תחושת ביטחון ברכיבה, כך עולה מסקר חדש שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות". הסקר נועד לבחון את השימושים העיקריים באופניים, את החסמים לשימוש יומיומי בהם, ומה כדאי למדינה לעשות כדי לעודד רבים להשתמש בכלי התחבורה המסייע לשמור על הבריאות והכושר וכן מפחית זיהום אוויר ומסייע בהורדת מכוניות רבות מהכביש.

    ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר: "הסקר מוכיח כי אם היו יותר שבילי אופניים ותשתית מתאימה, הרוכבים היו חשים יותר בטחון והיו מעדיפים את האופניים על כלי הרכב. אם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחשבו ברוכבי האופניים וידאגו לבטיחותם, יותר בני אדם יבחרו להשתמש בהם. האופניים הם כלי רכב, זול, מומלץ לבריאות, מסייע בהפחתת פקקים ובעיות חניה ויכול לצמצם את כמות כלי הרכב על הכביש. משרד התחבורה, בסיוע הרשויות המקומיות, חייב לדאוג לסלילת שבילי רכיבה בטוחים ורציפים שבעזרתם ניתן יהיה להפריד בין הרוכבים לכלי הרכב, להבטיח כי הרוכבים יחושו מוגנים ולצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות".



    1 תגובות

    מיין תגובות