קלע דוד: המערכת המתוחכמת בעולם כנגד טילים – מרתק

מוטי סבן No Comments on קלע דוד: המערכת המתוחכמת בעולם כנגד טילים – מרתק

מערכת 'קלע דוד' נחשבת לשיא הטכנולוגיה בעולם בזירת ההגנה אווירית משולבת. בואו להכיר ולצפות בטיל המיוחד והסודי שמדינת ישראל שומרת עליו בחשאיות, לקראת המערכה הבאה מול חיזבאללה

12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מערכת 'קלע דוד' נכנסה לפעילות המבצעית שלה בפעם הראשונה היום (שני) לאחר שנשלחו שני טילים מסוג SS2 בעלי ראשי נפץ של חצי טון, הטילים כוונו לכיוון שטח רמת הגולן הסורי, אך מכמי"ם של חיל האוויר זיהו כי היעד האפשרי הוא אזור הכנרת.

האורות האדומים שדלקו במסכי אנשי יחידת ההגנה האווירית בחיל האוויר, היו צריכים להחליט במהירות איזה כלי יירט את האיומים מסוריה, לרשותם עמד 'חץ 2' או טיל 'הפטריוט' האמריקני, עד להיום ישראל נמנעה מלהשתמש ב'קלע דוד' הנשק הכמעט סודי של ישראל, שמור למלחמת ישראל חיזבאללה הבאה ובישראל לא מעוניינים לחשוף את היכולות היום.

אך למרבה ההפתעה הפעם הוחלט ללכת על בטוח והמערכת המשוכללת בעולם ליירוט טילים לטווח בינוני יצאה לפועל, שני טילים שוגרו מסוללת ה'קלע דוד', על פי הדיווחים טיל אחד יורט והטיל השני נחת בשטח הסורי לכן ההחלטה הייתה להשמיד את הטיל הסודי באוויר.

אז מההיא מערכת 'קלע דוד' המערכת האחרונה שפיתחה ישראל מערכת נגד טילים וכל מה שבאוויר. בישראל לא מרחיבים את הדיבור על היכולות של המערכת, מפרסומים זרים אפשר לשפוך אור יותר, על מבנה המערכת והיכולות המגוונות שלה.

בחומת ההגנה מפני טילים, ישנם כמה מערכות המשלימות זו את זו. בחומה הנמוכה נמצאת מערכת 'כיפת ברזל' המסוגלת ליירט פצצות מרגמה ועד רקטות לטווח 120 ק"מ. מעליה נמצאת 'קלע דוד' המסוגלת ליירט טילים מ-70 ק"מ ועד 300 ק"מ. מעליה מערכת חץ 2 וסוגרת את חומת ההגנה חץ 3 המיירט טילים מחוץ לאטמוספירה.

קלע דוד פותחה יחד ם חברת ריית'און האמריקאית בשביל לממן את הפיתוח. טיל המיירט הוא דו-שלבי, הטיל הוא בעל ראש דולפין היחיד בעולם וזה מפני המערכות המיוחדות שמותקנות על ראש הטיל לאיכון והכוונה אופטיים.

ראש הטיל המיוחד גם מעניק כושר תמרון כמעט בלתי מוגבל לטיל. בשונה מ'כיפת ברזל' אשר מיירטת את הטילים בעזרת מרעום קרבה המתפוצץ בסמוך לטיל המאיין ובכך מנטרלת אותו. 'קלע דוד' בגלל מהירות הטיל הרבה הטיל פוגע באופן קינטי בגוף הטיל המאיים ובכך משמיד אותו.

לדברי מפתחי המערכת, קלע דוד מסוגלת ליירט מטוסי קרב, כטבמי"ם וכלל איומים אווירים. בכלל הניסויים שנערכו לטיל המיוחד ההצלחות היו 100%.

הטיל הוא בעצם נשק יום הדין להגנת מדינת ישראל, בעימות צפוי מול חיזבאללה שבה ינסה לשלוח אלפי טילים אל מרכזים אסטרטגים במדינה. מכ"ם הטיל יכול ליירט מספר מטרות רב בו זמנית.

 

 

f121125fff02 F170402ABG002 f121125fff01F170402ABG002



0 תגובות