ארץ השמש: כתוצאה מגל חום קיצוני ביפן 44 איש נהרגו

מוטי סבן No Comments on ארץ השמש: כתוצאה מגל חום קיצוני ביפן 44 איש נהרגו

ביפן נמדדו מעלות חום בגובה שלא היו מעולם במדינה. בעקבות גל החום הכבד נהרגו כ-44 תושבים. המדינה הורתה לאזרחים להסתגר בבתים

צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חם אש: בטוקיו בירת יפן נמדדה היום (שני) רמת החום הגבוהה ביותר, שתועדה אי פעם במדינת יפן, מאז החלו המדידות. החום עמד על – 41.1 מעלות. מרשות התחזית המטאורולוגית ביפן נמסר: החום עלה ב-12 מעלות מעל הממוצע העונתי. בעקבות גל החום חסר התקדים, נהרגו כ-44 תושבים.

ביפן, מתכנסים התושבים בבתים וכמעט לא יוצאים החוצה, פרט לקניית אוכל ומזון, החום הכבד שעוטף את יפן והבירה טוקיו, מכה בתושבים ללא רחמים, היפנים שלא הרגישו חום כבד כל כך בכל ימי חייהם, לא יודעים כיצד להתמודד עם גל החום הכבד.

רק בשבת האחרונה, עמדו מעלות החום מעל 38 וגרמו למותם של אחד עשרה איש מהתייבשות. משרד הבריאות היפני מורה לאנשים להסתגר בבתים ולמעט בפעילות מחוץ למתחמים סגורים ומוצלים.

בכל יום אנשים רבים מפונים לבתי חולים עקב מכות חום והתייבשות קיצוניות, חלקם חולים ומטופלים, אך גם מתים מגיעים מידי יום אל בתי החולים. ילד בן 6 מת בבת ספרו עקב החום הכבד, כתוצאה מכך משרד החינוך הנחה את מוסדות החינוך, איך להגן על ילדים בתקופה הנוכחית ואפס פעילות בית הספר מחוץ למבנים.

בתוך כך, גם גל שיטפונות שטף את יפן באזורים שונים במדינה בשבוע האחרון, כתוצאה מהחום, נמנעים גופי הצלה לצאת לשטח ולעזור, לאור החום הכבד יש חשש גדול כי אנשי ההצלה לא ישרדו את התנאים הקיצוניים ששוררים כרגע ביפן.

השירות המטאורולגי היפני מדווח, כי הוא לא רואה הקלה בעומס החום בזמן הקרוב.



0 תגובות