לראשונה: ישראל ניצחה את מדינות העולם הערבי באו"ם

מוטי סבן No Comments on לראשונה: ישראל ניצחה את מדינות העולם הערבי באו"ם

העולם הערבי חשב להוציא עוד הודעת גינוי מסורתית לישראל, אלה שכאן נכונה לו הפתעה והוא – הובס

צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משנים כיוון: כחלק מהריטואל הקבוע ביקשה אלג'ירה ממועצת האו"ם להוציא הודעת גינוי לישראל, אלה שהפעם נכונה לה הפתעה לא נעימה, רוב מדינות האו"ם הצביעו נגד הגינוי לישראל ב 78 נגד ו-59 בעד.

אליג'ירה העבירה הצעת גינוי נגד ישראל, לאור ההתפתחויות ברצועת עזה והתקפות חיל האוויר על הרצועה, במהלכם נהרגו פעילי חמאס. ארה"ב ביקשה לקיים דיון בנושא ולהזכיר את ארגון חמאס כגורם האחראי להדרדרות הביטחונית.

אלג'ירה התנגדה ולא חיכתה לדיון בעניין, העלתה את הגינוי להצבעה ללא התיקון האמריקני להצעה, אך לאור הקו הנוקשה שמובילה ארה"ב מול האו"ם והאיזון בין הודעות הגינוי האנטישמיות באו"ם כנגד ישראל, כפי ששגרירת ארה"ב התבטאה על כך, נראה שמדינות העולם הפנימו.

ואכן 78 מדינות הצביעו נגד גינוי לישראל ללא איזון על מעשיו של חמאס. רק 59 מדינות רובם ערביות הצביעו בעד.

לאחר הניצחון הראשון של ארה"ב על המדינות הערביות, פרסמו שליחי טראמפ למזרח התיכון, חתנו ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט ייחד עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, מאמר ב- CNN השלושה חגגו את ניצחונם לא פחות מישראל, לדבריהם: "שום דבר כזה לא נעשה בעבר באו"ם – מאות החלטות שאושרו ע"י האספה הכללית ושעסקו בסכסוך הישראלי-פלשתיני לא הזכירו כלל את חמאס. מה שקרה אז היה תחילתו של שינוי ברמת הפרדיגמה".

השלושה כינו את האירוע כנס "כשהתיקון עלה להצבעה, אירע נס במושגים של האו"ם – ההצעה אמנם כשלה בסוף מסיבות טכניות, אך יותר מדינות הצביעו בעד ההצעה האמריקנית לראות בחמאס אחראי למה שהתרחש בעזה, מאשר הצביעו נגד"

לסיום הם כותבים כי השינוי המתבקש, הוא גם ההבנה לאיך להגיע לשלום בין העמים, "לראשונה באו"ם, יותר מדינות הכירו בכך ששלום בין ישראל לעם הפלשתיני חייב להיבנות על יסוד של אמת לגבי חמאס, מאשר לא הכירו"

 



0 תגובות