תקרית הנפילה בכותל – רגב: אירוע שאסור להקל בו ראש

איתי גדסי No Comments on תקרית הנפילה בכותל – רגב: אירוע שאסור להקל בו ראש

בעקבות התקרית של נפילת האבן מקיר הכותל המערבי, הורתה שרת התרבות לכנס וועדה דחופה לדון על אפשרויות להימנעות מקרים נוספים. במקביל הנחתה השרה את רשות העתיקות, לא לגעת באבן עד לקבלת הוראות מהרבנות הראשית

צילום: חדשות בכותל המערבי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות התקרית הנדירה היום (ראשון) בכותל המערבי, בעזרת ישראל, בזמן ששהו מתפללים ברחבה התנתקה לפתע אבן גדולה מקיר הכותל המערבי ונפלה ברחבת הכותל החדשה, בנסי ניסים האבן לא פגעה באדם.

בעקבות כך, שרת התרבות והספורט מירי רגב הממונה על רשות העתיקות, החליטה היום לכנס דיון דחוף יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים ביניהם: רשות העתיקות, עיריית ירושלים, הקרן למורשת הכותל ונציגי הרבנים הראשיים.

האירוע שקרה היום בכותל, הינו אירוע נדיר למדי, שעד היום לא עסקו בתחומי האחריות המלאים, של כלל גורמי המקצוע שחלק מתחומי אחריותם הכותל המערבי ותחזוקו, כמו כן הפן ההלכתי הנצרך לשם אופן הטיפול באבני הכותל הקדושות.

לכן השרה רגב, הורתה לכנס את כלל הגורמים הנוגעים בדבר, מהלך הדיון תבקש השרה לבחון מהן הסיבות שהובילו לנפילת האבן, ותעמוד על תחומי האחריות של הגורמים השונים.

במקביל פנתה השרה רגב לרבנים הראשיים בשאלה הלכתית: מה המדינה צריכה לעשות עם אבן הקדושה.

עד אז, השרה רגב הנחתה את מנכ"ל רשות העתיקות הכפופה אליה, שלא להזיז את האבן ממקומה עד שתתקבל החלטה מה נכון לעשות איתה מבחינה הלכתית, חוקית או אחרת.

"נפילת האבן איננה אירוע שיש להקל בו ראש – רק בנס לא היתה פגיעה בנפש. האירוע מציף שאלות מורכבות. מדובר בחיי אדם ושלומו של הציבור שפוקד מידי יום את הכותל", אמרה השרה רגב.



0 תגובות