נתניהו: "שיתוף הפעולה עם ארה"ב – שיא של כל הזמנים"

איתי גדסי No Comments on נתניהו: "שיתוף הפעולה עם ארה"ב – שיא של כל הזמנים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושאים רבים שעל סדר היום וציין לשבח את השיתוף הפעולה הנוכחי עם ארצות הברית: "שיתוף הפעולה המדיני והצבאי שלנו עם ארצות הברית הוא בשיא של כל הזמנים"

נתניהו וטראמפ צילום: אבי אוחיון, לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס למצב הכלכלי העולמי, למסתננים ולדברי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנוגע לאיראן.

"ראשית, אני מבקש לשבח את העמדה התקיפה שביטאו אתמול הנשיא טראמפ ומזכיר המדינה פומפאו נגד התוקפנות של המשטר באיראן. במשך שנים המשטר הזה פונק על ידי המעצמות, וטוב לראות שארצות הברית משנה את המשוואה הפסולה הזאת", אמר נתניהו.

נתניהו ציין עוד כי "בהקשר זה אני חייב לציין ששיתוף הפעולה המדיני והצבאי שלנו עם ארצות הברית הוא בשיא של כל הזמנים".

נתניהו סיפר על משלחת רוסית שתגיע לישראל היום, "שנית, אני אפגש היום עם משלחת רוסית בראשות שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ורמטכ"ל צבא רוסיה, גרסימוב. המשלחת מגיעה לבקשתו של הנשיא פוטין, בשיחה שהוא קיים איתי לפני ימים אחדים. אני אדון עמה בסוגיות אזוריות, ובראשן המצב בסוריה. אני אציג למשלחת הרוסית את העמדה שהצגתי בפני הנשיא פוטין בביקורי האחרון במוסקבה: ישראל עומדת על כך שהסכמי ההפרדה בינה לבין סוריה יכובדו כפי שכובדו במשך עשרות שנים עד פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, וישראל תמשיך לפעול נגד כל ניסיון של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה".

בנוגע לפיתוח הכלכלי אמר: "שלישית, בהמשך להעלאת דירוג האשראי על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס, דבר שכולנו מתברכים בו, הממשלה תאשר היום החלטה לקידום הפעילות הישראלית בתחום הפיתוח הבינלאומי. הצעד הזה ממשיך לבסס את מעמדה של ישראל בעולם. הוא מצטרף לשורה של החלטות שאנחנו מובילים לחיזוק הקשרים הכלכליים עם שווקים בינלאומיים, ובראשם הודו, סין ומדינות אפריקה ואמריקה הלטינית. ישראל היא מובילה עולמית בטכנולוגיה, בחקלאות, במים, בבריאות וברפואה. יש לנו פוטנציאל ייצוא אדיר, ואנחנו מממשים אותו בזכות המדיניות הנכונה של הממשלה. המהלכים שאנו מובילים יחזקו לא רק את כלכלת ישראל, אלא גם את הקשרים המדיניים שלנו בכל היבשות".

"דבר אחרון, הממשלה עושה מאמצים כבירים להוציא מסתננים בלתי חוקיים מהמדינה. המאמצים האלה נמשכים כל הזמן והם חובקי עולם. בינתיים, תושבי השכונות בדרום ת"א ובמקומות אחרים נאנקים תחת הנטל של המציאות המורכבת, ולכן הממשלה תאשר היום החלטה חשובה ונכונה. אנחנו נגדיר אזורים בהם שיעור המסתננים הבלתי חוקיים הוא גבוה כאזורי עדיפות לאומית. אנחנו נשקיע עשרות מיליוני שקלים לטובת שיקום וחיזוק התשתיות בדרום תל אביב וכן לשיפור תחומי הרווחה, החינוך והבריאות. המהלך הזה הוא הכרחי לחיזוק החוסן הכלכלי והחברתי של תושבי השכונות, שכאמור מתמודדים עם אתגרים רבים, ובצד זה נמשיך את המאמצים הדיפלומטיים שלנו להוצאת המסתננים. אנחנו מחויבים לזה".



0 תגובות