ח"כ זחאלקה הורחק מהמליאה: "פגיעה בחופש הביטוי"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ זחאלקה הורחק מהמליאה: "פגיעה בחופש הביטוי"

    חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) יצא כנגד החלטת וועדת האתיקה להרחיקו מהכנסת למשך חודש: "תפקידה של ועדת האתיקה אמור להיות הגנה על חופש הביטוי ולא הגנה על אנשי ביטחון"

    ח"כ ג'אמל זחאלקה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת האתיקה של הכנסת החליטה על הרחקת חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מהכנסת למשך חודש.

    ח"כ זחאלקה הגיב להחלטה ואמר: "אני דוחה בתוקף את הטענות שהועלו בהחלטת וועדת האתיקה להרחיק אותי לחודש מדיוני הכנסת. זוהי פגיעה קשה בחופש הביטוי ובאפשרות של חבר כנסת למלא את תפקידו כראוי ללא מורא וללא משוא פנים. תפקידה של ועדת האתיקה אמור להיות הגנה על חופש הביטוי ולא הגנה על אנשי ביטחון באשר הם, כפי שהיא הבהירה בהחלטתה".

    לדבריו: "הוועדה נוהגת באפליה חמורה, כאשר היא סירבה להעניש ח"כים שקראו לא אחת לח"כים ערבים "טרוריסט", הוועדה מתעלמת מהעובדה שאבי דיכטר התפאר בסיכולים ממוקדים ובחיסולים מתוכננים, ועל כן הביטוי בו השתמשתי בנאומי בכנסת ושבגינו מרחיקים אותי, והוא "אחראי על רציחתם של עשרות.." הינו ביטוי מדויק, ואמת דיברתי", חזר זחאלקה על דבריו הנלוזים.

    זחאלקה אף קרא לחקור את ההדלפות מהוועדה: "אני מוחה על ההדלפות המגמתיות והמסולפות שיצאו מוועדת האתיקה ודורש לחקור אותן. החלטת וועדת האתיקה נגדי היא קנטרנית ופוגעת באופן קשה בחופש הביטוי הפוליטי. החלטה זו מקבלת גיבוי ישיר מממשלת ישראל, הפועלת יום וליל לסתימת פיות הח"כים הערבים בפרט והחברה הערבית בכלל".

    לסיום, יצא ח"כ זחאלקה כנגד מדיניות חיסולים ממוקדים ואמר: "מדיניות הסיכולים הממוקדים מנוגדת לחוק הבינלאומי, ואפילו האמריקאים סירבו לספק חלקי חילוף למסוקים שביצעו אותם. ישראל ננזפה לא פעם באו"ם בשל מדיניות זו, ואם יש מישהו שצריך לעמוד לדין, הוא מי שתומך בכך".



    0 תגובות