חוק הלאום, סערה חדשה: "פוגע בכבוד השבת"

    איתי גדסי No Comments on חוק הלאום, סערה חדשה: "פוגע בכבוד השבת"

    חוק הלאום: חבר הכנסת אורי מקלב טוען כי סעיף 10 בחוק, העוסק בימי השבתון, פוגע בקדושת השבת: "לא נאפשר פגיעה בכבוד השבת" | וגם: הסערה בין ח"כ דיכטר לח"כ חסון

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת חוק הלאום. חבר ועדת הלאום ח"כ אורי מקלב דורש להכליל חקיקת משנה בסעיף 10 לחוק העוסק בימי השבתון, "לא נאפשר פגיעה בכבוד השבת", אמר.

    בנוסף, נרשם עימות בדיון על ועדת חוק הלאום בין ח"כ אבי דיכטר לח"כ יואל חסון. ח"כ דיכטר לחסון: "הזיקית מקנאה בך על כמות הצבעים שאתה יודע להחליף". בתגובה אמר חסון: "ח"כ אבי דיכטר, יוזם החוק, לא זוכר שמפלגת קדימה בזמנו בלמה את הצעת חוק הלאום, עכשיו הוא פועל ככלי שרת בידי מי שמבקש להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה בניגוד לרצון אזרחי ישראל. אם זאב ז’בוטינסקי היה חי, הוא היה מוקיע את החוק הזה", טען.

    יו"ר סיעת 'כולנו', ח"כ רועי פולקמן, אמר: "לחוק הלאום מקום בחוקה הישראלית כחלק ממכלול חוקי היסוד- מדינה יהודית לצד דמוקרטית כערכים משלימים ולא מתנגשים. את זה דרשנו בהסרת סעיף העליונות שהיה בגירסת המקור. זכויות היתר בחוק הם לקולקטיב, זכות לעלייה יהודית וזכות להתיישבות יהודית- זה היה בבסיס הקמת מדינת ישראל ואין בחוק שום אפליה לאזרח ברמת הפרט".

    פולקמן אמר: "סעיף השפה כחלק מהחוק מיותר כי הוא מעורר פגיעה סמלית במיעוטים בלי שום תועלת אמיתית והוא רק פרי התעקשות פוליטית של גורמים פופוליסטיים בעלי אינטרס בתוך הקואליציה. מדינת ישראל היא מדינת היהודים המקיימת שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה. כך גם עם חוק הלאום".



    0 תגובות