דעה: לאן הצבא חותר? \\ קובי פינקלר

    קובי פינקלר No Comments on דעה: לאן הצבא חותר? \\ קובי פינקלר

    ההסלמה והמתיחות בדרום מעלות תהיות רבות סביב פעילותו של צה"ל והשאלה הצפה היא: לאן הצבא חותר? | קובי פינקלר עם סקירה צבאית וכמה מילים על הרמטכ"ל שעת פרישתו קרובה מתמיד

    אלוף הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל
    16:40
    26.04.24
    קובי פינקלר No Comments on פיגוע דקירה ברמלה: בת 18 במצב קשה, המפגע נוטרל| מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפיקוד הדרום התוכניות מוכנות. האלוף החדש הרצי הלוי, עקב אתמול מקרוב אחרי מטחי פצצות המרגמה והרקטות. עוד כשהיה עד לא מכבר ראש אמ"ן, הוא שם את עזה במקום גבוה במוכנות המודיעינית.

    שיטת הפעולה של צה"ל ברורה. היעד שהציב הרמטכ"ל לפרק ולהשמיד את המנהרות עד סוף 2018 קורם עור וגידים. 14 מנהרות התקפיות הושמדו עד כה ובכל פעם שיש לצבא אפשרות לפעולת "תגמול" כל שהיא, הוא משמיד מנהרות בקצב של שתיים לחודש. אתמול היה תורן של עוד שתיים בדרום הרצועה.

    היעד השני הוא פגיעה בתשתיות של החמאס. אתמול היה לכך שוב ביטוי.

    כל מערך גדוד בית להיא בצפון הרצועה הושמד.זה גדוד אחד מתוך 18 אבל לשקמו לא ניתן. ההרס היה גדול. גם באנשים, גם באמצעי לחימה, גם בתווך התת קרקעי במערכת שלימה של מנהרות פנים עזתיות. כל זאת בלי להיכנס לעימות כולל ובלי הסלמה רחבה.

    צה"ל של אמצע הקיץ מנווט בידיו של הרמטכ"ל, המקבל גיבוי מלא מראש הממשלה. לאייזנקוט נותרו עוד חמישה חודשים וחצי לסיום תפקידו. הוא משוחרר מכל לחצים ופועל בצורה מסודרת. קולות הרקע והרעש סביב אינן מגיעים אליו.

    לצבא יש תוכנית ושיטת פעולה מסודרת ולפיה פועלים. "כל אימת שיש חלון – פועלים", אומר בכיר. אתמול זה היה כנגד עוד מנהרות ותשתית חמאס. בפעם הבאה זה יהיה כנגד עוד מטרות שכבר מוכנות.

    התרגיל שמתחיל היום במרחב באר שבע המדמה את כיבוש עזה בידי אוגדה 162 הוא אחת מהן. "היא נשמרת לסוף אבל אם נצטרך אותה" אומר גורם בכיר "גם היא תהיה מיושמת בשטח. לנו יש תוכנית ושיטת פעולה".



    0 תגובות