ח"כ אשר: "בטיחות בדרכים – משימה לאומית" • צפו:

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר: "בטיחות בדרכים – משימה לאומית" • צפו:

    הרלב"ד בשיתוף מרכז השלטון המקומי בישראל קיימו היום כנס בטיחות בדרכים במרחב העירוני | ח"כ יעקב אשר: "מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה, כל הרוג הוא עולם ומלואו"

    יעקב אשר צילום: באדיבות המצלם
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: באדיבות המצלם

    היום (חמישי) קיימה הרלב"ד בשיתוף מרכז השלטון המקומי, כנס בטיחות בדרכים במרחב העירוני. בכנס השתתפו ח"כ יעקב אשר יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, מנכ"לית הרלב"ד – עו"ד רחלי טבת ויזל, יו"ר מרכז השלטון המקומי – חיים ביבס ומנכ"ל מרכז השלטון המקומי – שלמה דולברג ועשרות נציגי הרשויות המקומיות בישראל ונציגי הערים ונציגי אגף התנועה.

    במהלך הכנס הוצגה תמונת מצב תאונות הדרכים במרחב העירוני, דרכי התמודדות של אגף התנועה עם המרחב העירוני, ניצול תקציב תשתיות תחבורה ברשויות המקומיות ועוד'.

    ח"כ יעקב אשר הודה ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל על הפעילות לטובת הבטיחות בדרכים וציין כי ועדת המשנה בראשותו קיימה כעשרים דיונים בשנה וחצי האחרונות על מנת להוביל לשיפור הבטיחות בדרכים במרחב העירוני והבינעירוני תוך קיום שיתוף פעולה עם כל הגורמים המקצועיים ובהובלת הרלב"ד.

    "בתאונות דרכים יש יותר הרוגים מאשר במלחמות ישראל, לכן אנו צריכים לשים את הדגש בנושא הזה יותר מכל נושא אחר", אמר אשר והוסיף, "בשנה וחצי האחרונות אנחנו עדים למגמת שיפור בבטיחות בדרכים וירידה משמעותית במספר ההרוגים, יחד עם זאת יש צורך בהמשך הפעילות ושיתופי הפעולה לצמצום נוסף במספר התאונות, מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה וכל הרוג או פצוע הוא עולם ומלואו עבור משפחתו וחבריו, הרלב"ד עושה עבודה נהדרת ומאז מינויה של רחלי טבת ויזל למנכלי"ת הרשות, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הפכה להיות מצינור להעברת כספים למערך שלם המתכלל את כל הבטיחות בדרכים ולמנגנון מחקר ומידע מקיף בנושא".

    עוד אמר ח"כ אשר: "אני קורא לכל ראשי הערים להשתמש וליהנות מהגוף הזה. בטיחות בדרכים היא המשימה הלאומית שלנו ועל כל אחד מכם אחריות יומיומית להפחתת מספר הנפגעים ובכוונתי להמשיך לעסוק בנושא הזה יחד עם חברי בכנסת ללא הפסקה בועדה שבראשותי ובכחבר בועדת הכלכלה ולהוביל לצמצום התאונות ומספר הנפגעים".

    מנכ"לית הרלב"ד, עו"ד רחל טבת ויזל אמרה בכנס: "אני מברכת על הכנס הזה ומודה לשותפינו ח"כ יעקב אשר שהגיע להיות כאן אתנו ועוסק בנושא ללא לאות מתוך הכנסת לאורך כל השנה וגם בימי הפגרה וליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס".

    לדבריה: "כאשר אני מבודדת את הבעיות המרכזיות בתחום הבטיחות בדרכים בערים, ניתן לשים דגש על שני נושאים מרכזיים: היפגעות הולכי רגל והאופניים החשמליים. אופניים חשמליים הינם כלי חשוב וחיובי, אשר השימוש בו יפחית את עומס כלי הרכב בערים. עם זאת, צריך לדעת להתנהל נכון נוכח העלייה המדאיגה במספר הנפגעים שהינם רוכבי אופניים חשמליים. מתחילת השנה נהרגו 11 רוכבי אופניים חשמליים, בזמן ששנה שעברה הסתיימה עם 7 הרוגים בכל השנה, מדובר באוכלוסייה בולטת וכמעט יחידה בה יש עלייה במספר ההרוגים. 25% מהמאושפזים בבתי החולים הינם ילדים מתחת לגיל 16 שנסעו על אופניים חשמליים. אני קוראת לראשי הערים לקחת חלק משמעותי במאמץ להפחתת נתונים אלה, תוך דגש על הסדרה וסלילה של שבילי אופניים, וכן תוך ניצול הסמכויות שניתנו לפקחים העירוניים לאכיפה בתחום זה. כל זאת בצד הסברה וחינוך".

    יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס אמר: "יש לנו הרבה אתגרים, הראשון הינו התחבורה הציבורית בערים, אני קורא לממשלה להשקיע בנושא הזה שיכול לפתור את בעיית הפקקים וגם את תאונות הדרכים. הנושא השני הוא האופניים החשמליים וצריך להגביר את הפיקוח ולייצר את המודעות להורים. לפעמים נדמה כי הילדים שייכים רק לעירייה, והאחריות מההורים מוסרת. צריך להחזיר את האחריות ההורית. זה יכול לקרות רק אם אנו ראשי הרשויות נתעסק בנושא הבטיחות יותר, כי זה הילדים של כולנו".



    0 תגובות