שמחה מוקדמת: תגלית הגז הגדולה במצרים התגלתה כלא נכונה

מוטי סבן No Comments on שמחה מוקדמת: תגלית הגז הגדולה במצרים התגלתה כלא נכונה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הצהרות השמחה של שר הנפט המצרי, מתברר שהשמחה הייתה מוקדמת מידי. חברת האנרגיה האיטלקית ENI הכחישה אתמול (שני) את הידיעה שפורסמה במצרים, כי נמצא מאגר גז ענק לפי הפרסומים זה השדה גז הגדול ביותר שנמצא באזור. בעקבות הידיעות היה חשש כי מצרים תבטל את הסכם אספקת הגז מישראל והיא תהפוך בעצמה ליצואנית גז ענקית, מניות חברת דלק ירדו ב-6%.

גם במצרים ציטטו את דבריו של שר הנפט של המדינה טארק אל מולה, שאישר כי המדובר הוא בנתונים לא מאומתים ושאינם מוכרים לממשלה. הבדיקות להערכת כמות הגז שבמאגר ויכולת ההפקה ממנו יושלמו רק בינואר 2019.

לאחר הפרסום, דלק קידוחים של יצחק תשובה וחברת נובל אנרג'י האמריקנית, מאיצים את פרויקט הנחת צנרת הגז למצרים ובעקבות כך מבטלים את הענקת הדבידנדים ומשקיעים את הכסף בפרויקט הצינור למצרים.

חוזה יתום ועומד יש לשותפה תמר מול חברת הגז המצרית "דולפינוס" החברה תספק גז ללוקוחות תעשייתיים ממצרים שלא מעוניינים לחשוף את שמם, החוזה המדובר אינו קבוע בכמויות השעתיות, הדבר תלוי בקיבולת הפנויה שיש לתמר בהתאם לצריכת השוק הישראלי.

לישראל חשובה העסקה מול מצרים בכדי לקבע את מעמדה כספקית אנרגיה אזורית ופיתוח הקשרים הכלכלים האזורים, ישראל מאיצה גם את פרויקט הנחת הצינור לקפריסין ומשם לספק גז לאירופה.

 

 



0 תגובות