טורקיה הולכת לבחירות – דיקטטורה איסלאמית או דמוקרטיה

מוטי סבן No Comments on טורקיה הולכת לבחירות – דיקטטורה איסלאמית או דמוקרטיה

בראשון טורקיה הולכת לבחירות – שם ייקבע עתידה של טורקיה דמוקרטה או דיקטטורה ארדואנית הדוגלת באיסלם קיצוני | הכלכלה המתרסקת והאבטלה הגואה הרחיקו את הצעירים מארדואן | ארדואן שראה את התמוטטת התמיכה בו הקדים את הבחירות בכדי למנוע המשך הקריסה | הצפי באופוזיציה להגיע לסיבוב שני ואז לנצח את המגלומן

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחר (ראשון) קרוב לשישים מיליון בעלי זכות הצבעה בטורקיה יבחרו את המועמד המועדף עליהם, הבחירות לפרלמנט הטורקי בצל הכלכלה הטורקית שמתרסקת, אחוזי האבטלה שעולים וקיצוניות איסלאמית שמוביל נשיא טורקיה ארדואן.

מאז עלה לשלטון רג'יפ טאיפ ארדואן לפני כחמש עשרה שנה, הוא היה ההבטחה הגדולה לשנות את הכלכלה הטורקית המדממת, לאחר פיטורי עשרות אלפי עובדים וסגירת מפעלים, ואכן טארדואן הצליח להרים אצ הכלכלה הטורקית לגבהים שהביטחה את מקומה של טורקיה כאחת מחמש עשרה הכלכלות הגדולות בעולם.

אך לאחר עשור מבחירתו פעם כראש ממשלה ופעם כנשיא החלה הכלכלה שוב להדרדר והיום השפל שאליו היא יורדת הוא משפיע כל כלל אזרחי טורקיה. בזמן הזה צבר ארדואן כוח רב במוסדות המדינה, פירק את סמכות בתי המשפט, לאחר המהפכה נגדו פירק את כל המטה הכללי בצבא והפך אותו לממושמע אליו, והחל לצבור כוח רב כנשיא.

ארדואן מוביל את טורקיה לסכסוך עם כל שכנותיה ואף עם ארה"ב ואירופה, ההשקעות בורחות מטורקיה בהתאם, מצד שני מתחבר ארדואן לאיראנים ולכוחות מוסלמים קיצוניים, המסגדים בתקופתו פרחו בטורקיה ואף אשתו של ארדואן מוצגת כמוסלמית אדוקה לגאוותו של הבעל.

בניו ואנשיו שקועים עמוק בשחיתות השלטונית שהורס את הכלכלה באופן חסר תקדים. ארדואן כנשיא מגלומן שמחשיב עצמו לסולטן טורקי עותמאני ששלט על שטח עצום, בנה לעצמו ארמון ראוותני בעלות של יותר ממיליארד דולר ומטוס פרטי שעלה הון עצום.

הציבור הטורקי רואה את הכל ומתחיל למאוס בארדואן, לפי הסקרים האחרונים אחוזי התמיכה יורדים הצורה ניכרת בנשיא במיוחד בקרב הצעירים שמחפשים אופק יציב למדינה, ארדואן שראה את אחוזי הירידה מיהר להקדים את הבחירות למחר במקום בחודש נובמבר השנה, מכיוון שפחד שעוד זמן התמיכה בו תמשיך לרדת.

אם ארדואן יבחר הרי שמכאן כבר יהיה קשה להחזיר את טורקיה למשפחת העמים הדמוקרטים, ארדואן יעביר את כלל הסמכויות אליו ויוכרז על משטר נשיאותח בטורקיה, שמשם כבר יהיה קשה לעצור אותו, שכלל מוסדות השלטון בידיים שלו ושל חבר מרעיו.

מולו מספר מתמודדים כמו מוהרם אינג'ה ממפלגת "מפלגת העם הרפובליקאית" מפלגת האופוזיציה העיקרית מול ארדואן, שרת הפנים מראל אקסנר אישה ימנית בדעותיה מתנגדת חריפה לארדואן ממפלגת "המפלגה הטובה" בגלל ריבוי המועמדים הדבר משחק לטובת ארדואן.

אם אף מועמד לא יגיע ל-50% אחוזי תמיכה הרי שטורקיה תגיע לסיבוב נוסף ב-8 ליולי, דבר שישחק לטובת האופוזיציה ושם תולים תקווה למצח אותו, אך צריך לזכור למרות הכל ארדואן הוא הפוליטקאי הפופולארי ביותר בטורקיה.



0 תגובות