עזה לאן? חמאס: לא רוצים הסלמה. שטייניץ: מבצע בעזה מתקרב

מוטי סבן No Comments on עזה לאן? חמאס: לא רוצים הסלמה. שטייניץ: מבצע בעזה מתקרב

ישראל נמצאת במצב ביטחוני מושלם. מכה באיראן ללא רחמים בסוריה, ללא יכולת תגובה איראנית. חיזבאללה מורתע. היכולת של חמאס לפגוע בישראל הולכת ונחלשת. לאן ישראל רוצה להמשיך מכאן?

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לא סוד שעיקר מאמציה של ישראל בעת הנוכחית היא מניעה של בניית חיזבאללה 2 בסוריה, ארגון טרור מדינתי גדול יותר משוכלל שכל נשקו היישר מטהרן. לעומת עזה שם המכשול הקרקעי קרוב להשלמה, המכשול הימי נבנה גם כן, כיפת ברזל נותנת כמעט מענה מושלם, ובאין איום משמעותי על ישראל מצד חמאס ישראל מרשה לעצמה להכיל אירועי עפיפונים.

צריך לומר ביושר, העפיפונים מטרידים וגורמים לדלקות רבות, אך עד עכשיו לא פגעו בחיי אדם ב"ה, אך צריך לזכור את הפרט החשוב ביותר, עד היום התרגלנו שחמאס רק מתפתח ומתעצם בנשקו, מזריקת בקבוקי תבערה התפתח חמאס לפצצות מרגמה מיושנות משם דהר לצינורות המתכת העיוורים "קאסמים" משם קפץ לרקטות הגראדים.

עד שהגיעה לטילים ארוכי טווח לתל אביב ובמקביל מנהרות התקפיות לתוך ישראל, הפאניקה גדלה בציבור. היו שחשבו שהמפלצת רק הולכת וגדלה. אך באחת ישראל ערפה את ראשה, סימתא את עיניה  ושברה את רגליה, חמאס במקום להתפתח, חוזר אחורה.

עפיפונים ובלוני תבערה, מי היה מאמין שאחרי מנהרות באורך מספר קילומטרים, נשק נ"מ וטילים ארוכי טווח, יחזור חמאס לאחור לנשק כ"כ פרמטיבי. ישראל ניצחה את חמאס זאת האמת הברורה, לחמאס אין כלים שיכולים לאיים ולפגוע בישראל בצורה משמעותית.

גם בפן המדיני כל מדינות ערב הפנו את גבם לעזה, בעיותיהם בארצם גדולות ודחופות יותר, עזה כבר לא רלוונטית ואילו ישראל נהפכת להיות פוטנציאל של שותפה מובילה במלחמה מול איראן האיום הגדול של ארצות ערב.

ישראל לעומת זאת נמצאת בסיטואציה הכי טובה שלה, אך לא בשיא. המכשול היבשתי והימי בשיאו ורק עם השלמתו ישראל תהיה בטוחה יותר להלחם בחמאס ממעמד יותר נוח וקל. בסוריה ישראל מכה באיראן ללא רחמים ומסכלת את רוב תוכניותיה ומסכסכת בין האירנים לרוסים.

חיזבאללה שנהיה חלק מן השלטון בלבנון, מורתע מישראל ולא שש אליי קרב מול ישראל שמשמעותו החרבת דרום לבנון על מוסדותיה, גרימת נזק אדיר למדינה, דבר שיקומם עליו את העם בלבנון.

איראן מנסה להנמיך פרופיל בעידן טראמפ והמחאות מבית על בזבוז מיליארדים בסוריה, בעוד העם האיראני נאנק ברעב גורם לטלטלות בטהרן הרחוב האיראני רותח ובוער בזרם תת קרקעי שאט אט מתפרץ החוצה. האינטרס של השלטון בטהרן זה להסתיר מהעם האיראני בכמה הם מושקעים ושוקעים בסוריה.

אם נשאל את נתניהו, אנחנו חייבים להמשיך הלאה במערכה מול איראן, שהיא האוייבת מספר אחת ובחיסולה של איראן או כוחה אתה פוגע אוטומטית בחיזבאללה וחמאס, לכן צריך ונכון לרכז את רוב המאמץ להדיפת איראן וסילוקה מסוריה.

מנגד הקמפיין התקשורתי על טרור העפיפונים פוגעים פוליטית בראש הממשלה, ומבחינה ביטחונית ההרתעה שייצר צה"ל מאז "צוק איתן" הולך ונשחק בהתאם לדחף האיראני בחמאס להעביק את ישראל. ראה"מ רוצה להחזיר את ההרתעה.

השאלה הגדולה איך מחזירים את ההרתעה? האם בפעולה כירוגית של חיסול בכירי חמאס, פעולה עם פוטנציאל להדרדרות למלחמה, או שלמאס ישותק והנהגתו היורשת תכנס למגננה.

או לצאת למבצע גדול כדוגמת "צוק איתן" שיחזיר את צה"ל לרצועה, במקרה כזה המטרה תהיה הפלת שלטון חמאס אחת ולתמיד, כי אם חמאס ל יפול נחזור לסיבוב נוסף בעוד כמה שנים.

בכירים בצבא אמרו היום לחברת החדשות, כי בצה"ל שוקלים החזרת מדיניות החיסולים. מנגד שר האנרגיה וחבר הקבינט יובל שטייניץ אומר: כי מבצע "צוק איתן 2" קרוב מתמיד.

צריך לזכור את דברי שר הביטחון ליברמן היום: כי חמאס עשה טעות אתמול, וכמו שכולם יודעים על טעויות משלמים.



0 תגובות