רגע לפני פינוי בכפר הבדוואי: נתניהו הורה לעצור

    אריאל שרפר No Comments on רגע לפני פינוי בכפר הבדוואי: נתניהו הורה לעצור

    יהודים כן, ערבים לא: האפליה לטובת תושבי המאחז הבדוואי בדרום הר חברון נחשפת – רגע לפני שהיה המאחז אמור להתפנות על ידי כוחות הביטחון מיושביו, הגיעה ההוראה ממשרד ראש הממשלה "עצרו הכל"

    נתניהו צילום: לע"מ
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו היה צריך להתחיל הליך פינוי של מבנים לא חוקיים במאחז הבדוואי נוואג'עה הממוקם ליד היישוב סוסיא בדרום הר חברון. שוטרים וכוחות ביטחון נוספים גויסו לכך והיו צריכים להתחיל במבצע. אלא שרגע לפני תחילתו הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את ההליך ולהמתין.

    תנועת רגבים, שהובילה את העתירה בבג"ץ כנגד מאחז נוואג'עה, הגיבה להחלטת נתניהו ואמרה: "בשבוע האחרון נתניהו מימש את הריסת שכונת נתיב האבות ותפוח מערב, אבל נמנע מהריסת מאחז הדגל של הרשות הפלשתינית בדרום הר חברון".

    לדבריהם: "נתניהו לא יכול להאשים רק את בג"ץ וארגוני השמאל, כאשר בפועל הוא מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות, ומצד שני מפגין אוזלת יד ואפס מעשה כנגד הפעילות האינטנסיבית והבלתי חוקית של הרשות הפלשתינית".

    ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, קרא לראש הממשלה לנהוג "דין אחד ליהודים ולערבים ולהרוס באופן מיידי את בתי חמולת נוועג'אה, שנבנו בניגוד לחוק בשטח המועצה האזורית הר חברון", כלשונו.

    לדבריו: "אין לתאר את האיוולת של ממשלת ישראל. בשל ביקור צפוי של שני שליחים אמריקניים, הממשלה מעכבת למועד לא ידוע את ביצוע הריסת הבתים הלא חוקיים, אשר נבנו כנגד צו מניעה של בג"צ ויושבים על אדמות מדינה במשך שנים. אוזלת ידה של ממשלת ישראל עומדת בניגוד גמור לנחרצות אותה היא מגלה בכל הקשור בהריסת בתי יהודים, כפי שראינו רק השבוע בנתיב האבות ובתפוח, ולפני כן בהרס בתי דריינוף עמונה ועפרה".

    "אני קורא לממשלת ישראל לעשות את הדבר הנכון, להפסיק לקבל החלטות חד צדדיות, ולהעמיד את טובת מדינת ישראל ואזרחיה בשמירה בטחונית וערכית על אדמות המדינה בראש סדרי העדיפויות".

    לדברי דמרי: "גרירת הרגלים, מעל שנתיים, ביישום צו בית המשפט, היא שדר ברור לצד השני של העלמת עין והראיה לכך הם עשרות המבנים הבלתי חוקים ההולכים ונבנים על שטחי c מידי חודש בשיטתיות גמורה ותחת עינה הפקוחה של מדינת ישראל באין מושיע"



    0 תגובות