חוק הגיוס: מחלוקת סביב החוק בין דגל לאגודת ישראל

    איתי גדסי No Comments on חוק הגיוס: מחלוקת סביב החוק בין דגל לאגודת ישראל

    דיון סוער התקיים היום (שני) בסיעת יהדות התורה על "חוק הגיוס" | חברי "דגל התורה" קובלים למה לא התייעצו איתם לפני החלטת "המועצת" | מנגד ב"אגודת ישראל" אומרים: איך אפשר להצביע בעד חוק שבאי עמידה במכסות הגיוס יחול סנקציות פליליות

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר החלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בה הורו: כי החוק במתכונתו הנוכחית פסול ואם יעבור יפרשו מהממשלה. ומנד בצד הליטאי עדיין לא התכנסה המועצת אך שם החלו לדבר על "חוק הגיוס" כחוק טוב לציבור החרדי, אך נראה כי אין תיאום מהלכים מלא בין הסיעות.

    היום (שני) היה יום סוער בישיבת סיעת "יהדות התורה". חברי הכנסת של "דגל התורה" התדיינו עם עמיתהם מאגדות ישראל על "חוק הגיוס" שהגיש צה"ל ואותו מעוניינים להעביר כבר במושב הקיץ הנוכחי. חברי "דגל התורה" טענו, כי צריך לתמוך בחוק הגיוס המוצע, חברי הכנסת שאלו את עמיתהם באגודת ישראל מדוע באגו"י קיבלו החלטה להתנגד מבלי להתייעץ?

    סגן השר מאיר פרוש השיב: כי המועצת קיבלה את ההחלטה ולכן אין לחברי הכנסת אמירה בנושא. ח"כ פרוש הבהיר: כי היות ובחוק החדש, אם לא יעמדו ביעדים והמכסות החוק יבוטל, הרי הדבר יביא לידי כך שיהיו סנקציות פליליות על לומדי התורה ולכך לא ניתן להסכים בשום פנים ואופן..

    במהלך הדיון, חברי הכנסת של "דגל התורה" המשיכו להקשות, מה יהיה אם בגצ יפסול את החוק הנוכחי?

    סגן השר ענה לו: חבל שמגיעים להפחדה, היו שנים שלא היה חוק כמו בחוק טל. צריך להילחם וזה מה ש"המועצת" מבקשת. צריכים להוסיף תיקון ל"חוק הגיוס" בו יקבע כי שר הביטחון יוכל לתת פטור תמיד.

    עוד באותה ישיבה, ח"כ ישראל אייכלר הציע: להוסיף ל"חוק הגיוס" אפשרות למתן פטור גם לחלק מסויים מהציבור הכללי בנסיבות מסויימות, על מנת לאפשר להגן על החוק בבג"צ מטעמי שוויון.



    0 תגובות